eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniedomek w górach z lat 70tych niedokończona budowa. co dalej? › Re: domek w górach z lat 70tych niedokończona budowa. co dalej?
  • Data: 2010-09-02 13:39:19
    Temat: Re: domek w górach z lat 70tych niedokończona budowa. co dalej?
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik amir napisał:
    > Stoi sobie domek w górach w pięknej okolic, który chciałem sprzedać, ale po
    > tyodniowym pobycie w tej okolicy tak nam się spodobało, że zdecydowaliśmy
    > dokończyć budowę. Dom jest w stanie surowym zadaszony, budowa zaczęta była w
    > latach 70, stan murów jest w miarę dobry. Prąd jest w budynku. W zasadzie
    > można powiedzieć, że posiadam tylko akt notarialny, w którym dodatkowo
    > napisane, ze dom do rozbiórki (ma to jakieś znaczenie? Jeśli tak czy
    > odwrócić to można bez większych komplikacji?), prawdopodobnie celowo, aby
> [...]

    Jeśli budynek nie był nigdy odebrany, na dokładkę masz wpis "do
    rozbiórki" to na początek potrzebna jest inwentaryzacja i ekspertyza
    budowlana czy jednak można go nie rozbierać, na podstawie tej ekspertyzy
    można sporządzić projekt budowy z wykorzystaniem istniejących
    fragmentów, dalej normalne pozwolenie na budowę (niestety w projekcie
    trzeba uwzględnić obecnie obowiązujące przepisy i normatywy a nie te z
    lat siedemdziesiątych) i możesz robić. W tym roku to tylko
    inwentaryzacja, ekspertyza, projekt i papiery - łopatę wbić tam wolno
    tylko w celu wykonania badań (lokalne odkrywki fundamentu, badanie gruntu...

    --
    Darek