  • Data: 2012-03-31 16:12:56
    Temat: Re: drewno - olej
    Od: anhin <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-03-31 15:34, lamia pisze:
    > czy posmarowanie drewna olejem kuchennym (stół z marketu - z podłych
    > zapewne deseczk) - będzie ok?
    > żeby nie wsiąkało wody, żeby pożyło (stół stoi cały rok na zewnątrz).
    >
    > (szkoda mi $ na profesjonalne impreganty, kosztujące 1/5 ceny stołu).

    nie, nie będzie. Większość olejów kuchennych to oleje nieschnące
    -miesiącami będą lepkie i dadzą się wymyć byle detergentem. Możesz
    spróbować z olejem słonecznikowym (półschnący, co w praktyce oznacza że
    schnie baardzo długo) albo winogronowym (niby schnący, ale osobiście nie
    miałbym zaufania). Jeśli bardzo Ci zależy właśnie na olejowaniu drewna,
    kup w sklepach dla plastyków olej lniany, jest całkiem tani. Nie używaj
    spożywczego oleju lnianego, a już broń Boże "bio" -zawiera śluzowate
    resztki nasion, które przeszkadzają w zasychaniu. Z profesjonalnymi
    impregnatami jest też tak, że niektóre (te droższe ;-)) mogą zawierać
    naturalny pokost z sykatywami, tzn. trującymi solami metali ciężkich. O
    ile nie jest wyraźnie zaznaczone, że nadają się do kontaktu z żywnością,
    w kuchni bym ich raczej unikał.