  • Data: 2010-06-15 05:12:09
    Temat: Re: działanie solarów
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Maniek4 napisał:

    > Wiesz tyle, ze nic nie wiesz, a z taka wiedza powinienes raczej pytac na
    > grupie niz produkowac bezwzgledne teorie bez pokrycia w rzeczywistosci.

    Tyle wiem że jakieś tam studia techniczne zdarzyło mi się skończyć i
    nakłady materiałowe i energetyczne na wytworzenie określonego produktu
    oszacować potrafię.

    > Wyjasnie Ci moze, ze od poczatku maja nie mam nizszej temp. wody w 300L
    > zasobniku niz 30 - 40C a ostatni tydzien spokojnie przekraczal 60C.

    Trzydzieści stopni to twoim zdaniem właściwe parametry c.w.u. No to się
    ciesz, moim cienkie. A te sześćdziesiąt to ile dni w roku masz?

    Kolektor
    > praktycznie mam 1/3 tego co powinno byc na razie i jezeli nie sa to sensowne
    > temp. uzytkowe to ja nie wiem jakie powinny byc.

    Wiesz, paroma kliknięciami myszki mogę sobie wyświetlić statystyki
    solara na dachu u kumpla (od paru lat)- czasem z ciekawości
    przeglądam... Temperatura wody którą bym wlał do wanny osiągana jest
    parę do parunastu dni w roku - poza tym za chłodno. Piec dogrzewa tyle
    że mniej gazu zużywa jak prosto z sieci.

    > Co do oplacalnosci w tym podwatku odpowiedziec Janowi Werbinskiemu i innym
    > mozna wlasciwie tylko w jeden sposob, to co nie oplaca sie jemu nie musi
    > nieoplacac sie reszcie.

    Nic nie zrozumiałeś - typowy "postępowiec". Takimi bywają najczęściej
    najtwardsi tumaniści. Wiedza "jak to naprawdę działa" chroni człowieka
    przed wiarą w krasnoludki i hurraoptymizmem technicznym. Naprawdę żebyś
    miał ten swój solar to ktoś musiał dziurę w ziemi wykopać - i naprawdę
    należy sobie odpowiedzieć na pytanie czy nie większą jak na paliwo do
    grzania wody w okresie życia technicznego tego solara. Nie ma darmowych
    obiadów - można tylko koszty optymalizować.

    --
    Darek