  • Data: 2010-06-15 09:53:42
    Temat: Re: działanie solarów
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:4c170b53$0$17106$65785112@news.neostrada.pl...
    Użytkownik Maniek4 napisał:

    >Tyle wiem że jakieś tam studia techniczne zdarzyło mi się skończyć i
    >nakłady materiałowe i energetyczne na wytworzenie określonego produktu
    >oszacować potrafię.

    To chyba spales na wykladach, bo to co opisales zycia najzwyczajniej sie nie
    trzyma.

    >Trzydzieści stopni to twoim zdaniem właściwe parametry c.w.u. No to się
    >ciesz, moim cienkie. A te sześćdziesiąt to ile dni w roku masz?

    Napisalem, ze to sa temp. minimalne, Ty pisales o kilu dniach w roku
    sensownych parametrow. W jakiej temp. sie kapiesz? 40C to za malo i naprawde
    uwazasz, ze trzeba to dogrzewac??

    >Wiesz, paroma kliknięciami myszki mogę sobie wyświetlić statystyki solara
    >na dachu u kumpla (od paru lat)- czasem z ciekawości przeglądam...
    >Temperatura wody którą bym wlał do wanny osiągana jest parę do parunastu
    >dni w roku - poza tym za chłodno. Piec dogrzewa tyle że mniej gazu zużywa
    >jak prosto z sieci.

    Takie rzeczy w ogole mnie nie interesuja, bo nawet nie spotkalem instalatora
    ktory by regulowal przeplyw glikolu w takiej instalacji, wiec dla mnie to
    zadna miara. Nie dalej jak tydzien temu regulowalismy to u kumpla i on z
    polowe wiekszym od mojego kolektorem uzyskuje spokojnie ponad 60C kiedy ja
    mam 50. Temp. na kolektorze pod koniec pracy przekracza 70C wiec nie mam
    pojecia co ci ludzie musza dogrzewac.
    Tu mozna obejzec sobie wykresy pracy jednej z instalacji solarnych z jak mi
    sie wydaje niezaduzym kolektorem:
    http://temperatury.ipnet.pl:32777/tmp/as2b.php
    A tu drugi przyklad:
    http://monitoring.oze.info.pl/tydzien.php

    Powiedz koledzy zeby zmienil instalatora bo do wanny zdecydowanie nikt
    takiej wody nie wlewa...

    >Nic nie zrozumiałeś - typowy "postępowiec". Takimi bywają najczęściej
    >najtwardsi tumaniści. Wiedza "jak to naprawdę działa" chroni człowieka
    >przed wiarą w krasnoludki i hurraoptymizmem technicznym. Naprawdę żebyś
    >miał ten swój solar to ktoś musiał dziurę w ziemi wykopać - i naprawdę
    >należy sobie odpowiedzieć na pytanie czy nie większą jak na paliwo do
    >grzania wody w okresie życia technicznego tego solara. Nie ma darmowych
    >obiadów - można tylko koszty optymalizować.

    A o co w koncowym elaboracie chodzi to nie wiem. Pewnie o cos waznego..

    Pozdro.. TK