    From: "Maniek4" <s...@c...chrl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: działanie solarów
    Date: Wed, 16 Jun 2010 01:53:49 +0200
    <4c15e64d$0$17098$65785112@news.neostrada.pl> <hv4sl1$gfl$1@news.onet.pl>
    <4c15f85a$0$2591$65785112@news.neostrada.pl> <hv4tr4$jru$1@news.onet.pl>
    <4c15fca8$0$19174$65785112@news.neostrada.pl> <hv5t6d$jdq$1@news.onet.pl>
    <4c167d48$0$2582$65785112@news.neostrada.pl> <hv5v7c$q60$1@news.onet.pl>
    <4c168c80$0$2590$65785112@news.neostrada.pl> <hv6dh3$1f1$1@news.onet.pl>
    <4c170124$0$2595$65785112@news.neostrada.pl> <hv7gla$3pq$1@news.onet.pl>
    <4c17bf4c$0$19175$65785112@news.neostrada.pl> <hv8h45$1q3$1@news.onet.pl>
    <4c17d287$0$2585$65785112@news.neostrada.pl>

    Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości
    news:4c17d287$0$2585

    > Wg jednych ekonomistów w kryzysie należy oszczędzać, wg innych wydawać na
    > prace publiczne.
    > Jak widzisz na tym przykładzie są możliwe przeciwieństwa i skrajności.

    To kwestia podejscia makroekonomicznego. Sama ekonomia to rozne nurty, kazdy
    z nim ma swoje odrebne podejscie do gospodarki. To o czym piszesz oczywiscie
    jest prawda a podstawa wydawania pieniedzy na roboty publiczne jest teoria
    mnoznika. Poczytaj o mnozniku to zrozumiesz, ze nie jest to pozbawione
    sensu, acz kolwiek ja zwolennikiem jej nie jestem, a to ze wzgledu na pewna
    inflacje i pozniejsze skutki walki z nia bo to tez kosztuje. Z drugiej
    strony oszczednosci w kryzysie nikomu nie trzeba tlumaczyc, ale nie jest tak
    hop siup, bo to przeciwienstwo mnoznika i pozniejsze rozkrecenie trwa dluzej
    z powodu braku stymulacji gospodarki. Niestety nie wszyscy moga przetrwac. Z
    punktu widzenia rynku to dobrze, z punktu widzenia czlowieka nie. Jak
    widzisz ekonomia to sztuka kompromisu i wyboru optymalnych w danej chwili
    rozwiazan. Co gorsza nie mozemy sprawdzic w laboratorium skutkow podjetych
    decyzji, bo te nie beda od razu widoczne i tak naprawde do konca nie wiemy
    czy decyzje sa sluszne. Nie mozesz zatem oczekiwac jedynego przepisu i
    jedynego pogladu na rozwiazanie konkretnych problemow ekonomicznych w danej
    chwili. Dla tego miedzy ekonomistami zawsze byly i beda spory merytoryczne i
    nie predko o ile w ogole beda jedyne sluszne przepisy.

    > I nie wiesz co to jest koszt alternatywny?

    Jaja sobie robisz?

    > Fajnie. Na pewno 99% gospodyń domowych wie o co Ci chodzi.

    W skrocie klasyczny blad zlozenia polega na tym, ze to co dobre dla
    jednostki nie musi byc dobre dla ogolu. Przyklad: mecz pilkarski. Jeden
    kibic wstaje i widzi wiecej, ale jak wszyscy kibice wstana to nie beda
    widziec wiecej. Drugi przyklad: Janowi Werbinskiemu nie oplacaja sie solary,
    ale to nie znaczy, ze wszystkim nie oplacaja sie solary.

    > Musisz dogrzać. Kiedy przestaniesz dogrzewać to natychmiast rozmnażają się
    > kultury bakteryjne z solarów, gdzie temperatura jest niższa.

    Raz na dwa tygodnie? To jest problem? od co najmniej 30C do 55C?
    BTW, dzis slonca bylo srednio duzo, temp. w zasobniku przy malym kolektorze
    53C, nie wiem o co Wam przeciwnikom chodzi.

    > A np z takim rzadkim przypadkiem, jak para hetero?

    To zalezy, jak rozwojowa to moze sie oplacac, jak w wieku emerytalnym to juz
    watpliwe. :-)

    > Podobnie jak Tobie nieodśnieżone solary.

    Ja sobie odsnieze, a Ty beczki nie rozmrozisz. :-)

    > Z tym mam łatwiej, bo CW codziennie niezależnie od pogody... Wiesz, XXI
    > wiek.

    W najbardziej zachmurzony czerwcowy dzien mam 30C.

    > To znaczy że jest jeszcze więcej?

    Byl w zestawie, znaczy ze kupilem zestaw z zasobnikiem, czyli pomniejsz
    koszt instalacji o cene zasobnika a wyjdzie Ci koszt rzeczywisty.

    Pozdro.. TK