    From: "tarnus" <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: działanie solarów
    Date: Wed, 16 Jun 2010 22:50:39 +0200
    <4c15e64d$0$17098$65785112@news.neostrada.pl> <hv4sl1$gfl$1@news.onet.pl>
    <4c15f85a$0$2591$65785112@news.neostrada.pl>
    <hv5789$ffu$1@inews.gazeta.pl> <hv57ts$j1a$1@news.onet.pl>
    <4c1649cc$0$17102$65785112@news.neostrada.pl> <hv5tpi$lec$1@news.onet.pl>
    <4c170b53$0$17106$65785112@news.neostrada.pl> <hv7ijj$956$1@news.onet.pl>
    <4c17bf8a$0$17082$65785112@news.neostrada.pl> <hv8hbc$2cg$1@news.onet.pl>
    <4c17d0ec$0$2592$65785112@news.neostrada.pl>

    Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości
    news:4c17d0ec$0$2592$65785112@news.neostrada.pl...

    > OIW minimum to 55 stopni. Ze względu także na legionellozę, która jest
    > śmiertelna.

    55stC rzeczywiście zauważyłem jest potrzebne do prawidłowego działania
    baterii termostatycznych ale ma możłiwości że jak dostarczysz te 45st to się
    kąpać będziesz w zimnej wodzie. Wiem coś o tym bo mam w całym domu baterie
    termostatyczne. Zresztą 55stC od kwietnia do października to u mnie żaden
    problem gdyż mam ze sporym zapasem przez 99% dni sporo wyższe temperatury z
    kolektorów. A po to aby się nie poparzyć zainstalowałem centralny regulator
    trójdrogowy termostatyyczny na wyjściu zbiornika który ustawiony jest
    właśnie na 55stC zgodnie z zaleceniami producenta Honeywell.

    Jeżeli woda jest z wodociągów to można olać legionellę gdyż woda jest w
    każdewj sieci chlorowana.
    taka informacja padła z usta pracownika sanepidu.

    > A jak nie dogrzejesz to kultury bakterii zostaną natychmiast uzupełnione z
    > solarów...

    Z solarów? Jakim cudem jeżeli to są dwa rozdzielone obwody? Ty rzeczywiście
    nie masz pojęcia jak zbudowana jest instalacja solarna.

    Marek