  • Data: 2010-06-16 22:02:15
    Temat: Re: działanie solarów
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> szukaj wiadomości tego autora

    "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości
    news:hvbcrc$3qc$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości

    > Snieg na 20cm na dachu nie zdarza sie czesto. Odsniezac trzeba kiedy snieg
    > przestanie padac. Plaskie kolektory w znacznie mniejszym stopniu sa
    > podatne na zimowe niedzialanie.

    Odśnieżać ryzykując uszkodzenie.

    > Ja drugiej taryfy nie bede zakladal tylko do podgrzewania CWU, nie
    > potrzebuje tez takiej mocy przylaczeniowej ktorej cene opatrzenie
    > przemilczales.

    Zakładanie II taryfy kosztowało mnie godzina na załatwienei pappierków.
    3x25A mam od "zawsze" i na razie wystarczy.

    > A co ja tu jakis wyliczacz jestem? Masz druga taryfe do ogrzewania domu to
    > pewnie wychodzi Ci ta woda taniej, ale inne rzeczy elektryczne kosztuja
    > Cie wiecej. Kiedys juz o tym pisalismy.

    Pisaliśmy i wspominałem że zwiększyłem roczne zużycie energii zmniejszając
    jednocześnie rachunki.

    > Chyba mylisz amortyzacje z czasem zycia urzadzenia. To niestety nie to
    > samo. Celem amortyzacji jest odtworzenie majatku a nie przewidywanie jego
    > zycia. Zaklada sie, ze urzadzenie bedzie pracowalo 5 lat. Przez te 5 lat
    > odkladamy czesc zysku na zakup nowego urzadzenia. Po okresie amortyzacji
    > (umozeniu) urzadzenie pracuje za darmo, a my mamy na nowy sprzet. Pewnie
    > nie ma taego w Wiki i stad bledna interpretacja pojecia amortyzacji
    > kojarzona wylacznie z czasem zycia.

    Ja na podstawie doświadczenia zakładam dla swoich prywatnych obliczeń
    używanie AGD przez 10 lat. W firmie to co innego.

    > W mojej zmywarce napisane jest inaczej.

    A w moim Boschu tak jak pisałem.

    > Co do pralki pewnie masz racje, ale w zmywarce mojej przy najmniej
    > napisano jak wol. Podlaczac wode do 60C w przypadku posiadania
    > alternatywnych zrodel energii.

    Ciekawe przy jakiej różnicy cen ogrzewania wody opłaca się używać ciepłej do
    wszystkich płukań?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/