  • Data: 2010-06-17 09:01:24
    Temat: Re: działanie solarów
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości
    news:4c19b83f$0$17088

    > W moim przypadku nie opłaca się bardzo. W przypadku nowo budowanych domów
    > i założeniu oszczędności oraz automatyzacji też solary się nie opłacają.

    Napisalem Ci moje rzeczywiste dane. Czemu w kolko powtarzasz wyswiechtane
    frazesy, skoro przedstawilem Ci przyklad w ktorym jednak sie oplaca. Marko
    pod innym nickiem prezentowal podobne wyliczenia finalne, wiec moze zrewiduj
    poglad o globalne nieoplacalnosci w domach jednorodzinnych.

    > Lepiej te pieniądze wydać na ocieplenie.

    A co ma piernik do wiatraka?
    Przeczytales prawo malejacych przychodow i powinienes wiedziec, ze sens
    ekonomiczny ocieplenia po wyzej pewnej grubosci ocieplenia jest ekonomicznie
    nieuzasadnione. Skoro ma sie juz ten punkt optymalny to co jeszcze chcesz
    docieplac?

    > A ja po 22 dalej używam komputerów, automatyka czasem włącza osuszacze,
    > pralkę, suszarkę, zmywarkę i ogrzewanie. Przecież pisałem Ci, że W okresie
    > letnim w II taryfie mam 50% i nawet wtedy się opłaca. 0,25x10+0,60x12 <
    > 24x0,50

    I stad wniosek, ze ja moge placic wiecej?

    > Ty dziś płacisz słoną premię za nowość. Jak ja będę kupował za odsetki od
    > pracującego przez lata kapitału, którego nie wydałem na solary, to Twoje
    > będzie już czas wymienić.

    Ciekawe czy komputery tez tak kupujesz. :-DD

    > Płacisz kosztami inwestycji/amortyzacji, kapitału, utraconych odsetek.

    Koszt inwestycji zwroci mi sie po paru latach, nastepne pare to
    amortyzacyjne umozenie, tracone odsetki od kapitalu ok. 5%/rok, przy tej
    kwocie pomijalne. Jakie jeszcze koszty determinuja oplacalnosc inwestycji
    poza glikolem raz na trzy lata?

    Pozdro.. TK