    From: "Piotr" <p...@k...net.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: elektryczny kocioł CO przy ogrzewaniu podłogowym
    Date: Sun, 4 Dec 2011 10:01:53 +0100

    > Jak chcesz prąd to:
    > Dobrze dociepl budynek, postaw bufor i grzej go w tańszej taryfie, a
    > elektronika niech steruje grzaniem budynku. Tanio nie będzie.
    > No i... jak chcesz grzać podłogówką, to tak sobie dobę przed przyjazdem
    > nie dasz rady raczej nagrzać do żądanej temp.
    > Podłogówka ma za dużą bezwładność.

    Mam elektryczny kocioł CO 12kW podłączony do zwykłej instalacji z
    kaloryferami. Dom mam ocieplony, podłogówki brak. Bez trudu, na tańszej
    taryfie dogrzewam do 20 stopni, na droższej dom stygnie do 18, czasem 17.
    Komfort takiego rozwiązania jest duży, szczególnie w porównaniu do zwykłego
    pieca węglowego.
    Koszt. Od połowy października do końca listopada rachunek za prąd 999,55
    złotych.
    Nie mam węgla (850 zł za tonę), nie mam kłopotu z popiołem, nie dymi mi się
    z kotłowni. A czy koszt duży czy nie, to proszę samemu rozsądzić, znajoma
    ogrzewa podobny dom jak mój olejem opałowym. Za podobny okres zapłaciła już
    2100 za olej, w piątek zamawiała dostawę...

    Piotr