    From: janek <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: elektryka - podlaczenie
    Date: Mon, 23 Aug 2010 15:27:47 -0700 (PDT)

    > Użytkownik "janek" <k...@o...pl> napisał w
    wiadomościnews:b7ddbf76-eb2b-4b3b-b9f9-019717a68db2@
    f42g2000yqn.googlegroups.com...

    z28g2000yqh.googlegroups.com...

    > jeżeli  w obwodzie  wtórnym cokolwiek sie stanie to po stronie
    > pierwotnej zwiekszy sie co najwyżej prąd ale  nie  będzie różnicy
    > natężenia między neutralnym a fazowym
    > ===============
    >
    > Mamy trzy przewody do czarnej skrzynki.
    > Dwoma płynie prąd, a trzecim nie.
    > Teraz trzecim zaczyna też płynąć prąd. Co się stanie na pozostałych?
    >
    > No... kaman!
    po stronie wtornej nastąpi różnica ,ale po stronie pierwotnej nie
    różnicówka nie mierzy prądu w ochronnym. Jeżeli podzielisz trzy fazy
    na trzy obwody to czy roznicówka z danego obwodu wyłacza inne? NIE
    Przewód ochronny ma tylko za zadanie odprowadzić prąd jezeli nastapi
    np.przebicie miedzy n lub l na obudowe urzadzenia .Zauważ ze
    różnicowka nie jest 100% zabezpieczeniem przed porażeniem prądem
    jezeli bedziesz odizolowany od podłoża i weżmiesz dotkniesz
    przewodów L i N to zostaniesz porażony pradem a różnicówka nawet nie
    zauważy tego faktu