    From: Kazimierz Debski <k...@o...eu>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: farba izolująca (smoła tytoniowa)
    Date: Mon, 18 Jun 2012 22:45:14 +0200

    > Teraz pytanie jak to zamalować aby w dalszym ciągu nie wydobywał się smród
    > ze ścian (skuwania tynku nie będzie) - chodzi o zamalowanie i "co będzie"
    > (wiem że będę czuł to latami, choć nie planuję tam mieszkać, chodzi o
    > redukcję).

    Kilkanaście late temu był Classidor Classic (lub bardzo podobnie).
    Był nieprzyzwoicie drogi. Chyba kilkakrotnie droższy niż farby akrylowe
    na ściany.
    Farba ta była na licencji szwajcarskiej i po jednokrotnym malowaniu
    sadzy naklejonej na ścianie (poszła z rozkutego komina) ściana była
    biała jak śnieg. Pomalowałem tym sufit w kuchni (żółty od dymu
    tytoniowego) i nie malowałem go niczym więcej bo farby akrylowe nie były
    mu w stanie dorównać bielą.
    Producent chwalił się na opakowaniu że używali go do renowacji katedry
    Notre Dame. Może gdzieś za granicą można to dostać???

    Dziś widzę na półkach tylko farbę izolującą plamy ze Śnieżki. Tania też
    nie jest. Kiedyś tego używałem. Jest bardzo podobna: rozpuszczalnikowa,
    zawiera ten sam rozpuszczalnik - dla mnie bardzo charakterystyczny
    zapach bo to rozpuszczalnik syntetyczny. Maluje się tym podobnie jak
    farbą olejną ale po wyschnięciu jest matowa i stosunkowo miękka, podobna
    do akrylowych.
    Jednak jakość moim zdaniem nie jest już tak powalająca.

    Kazek