  • Data: 2009-09-13 18:45:10
    Temat: Re: fotki rozdzielni
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:h8fskk$jsp$1@news.onet.pl...

    > Nic takiego nie pisałem. Pisałem że wykonawcy nie potrafia uccziwie podac
    > ceny(uczciwie to znaczy w rozbiciu usługa-materiał)

    Raczej nie chcą i mają do tego prawo.
    Firma usługowa bierze pieniądze za usługę, a nie za sprzedaż elementów.
    Wyjaśnię Ci to w prosty sposób.
    Dzwonisz lub przychodzisz do mnie. Umawiamy się na spotkanie. Jadę na budowę
    i dokonuję obmiarów. Przygotowuję precyzyjną ofertę, w której muszę zebrać
    wszelkie potrzebne mi materiały do wykonania tej usługi. Nad ofertą pracuję
    nierzadko 2-3 dni, a bywa też, że i cały tydzień jeżeli w grę wchodzą
    wszelkie instalacje włącznie z alarmami. Muszę obdzwonić hurtownie, albo się
    pofatygować osobiście. Spędzam czas bezproduktywnie, no powiedzmy być może
    produktywnie.
    Co Ty zrobisz jako klient, kiedy dostaniesz ode mnie szczegółowy wykaz ?
    Tak, pobiegniesz z tym wykazem do innej firmy lub nawet kilku, które nie
    muszą już jechać na obmiar, nie muszą przygotowywać zestawień i nie ponoszą
    kosztów związanych z przygotowaniem tejże oferty. Dają Ci o kilka grozy
    lepszą cenę na materiałach, co czyni dla Ciebie zauważalną różnicę w
    całkowitych kosztach. Oczywiście wybierzesz tego najtańszego, nie wnikając
    czy robi dobrze, czy też źle.
    Dlatego wybacz, ale choćbyś się posrał nie dostaniesz szczegółowego wykazu
    cenowego za friko ode mnie. Mogę Ci go dać, ale za przygotowanie takiego
    zestawu biorę zadatek, który pozostaje u mnie jeżeli znajdzisz sobie inną
    firmę.
    Za friko dostajesz ode mnie wycenę całkowitą usługi z wyszczególnieniem
    tylko niektórych ważniejszych składników.

    > Wykonawca oczywiście stwierdzi że wina materiału(bo z Allegro)
    > Ale są sposoby na udowodnienie stanu faktycznego.
    > Zreszta widział co montował.
    > I on gwarantuje jakość montazu a za jakośc elementu gwarantuje producent.

    W razie problemów każdy będzie stosował metodę spychologii, a Ty na tym
    będziesz tracił.
    O wiele lepiej jest zlecić wykonanie konkretnej usługi firmie z jej
    materiałem. Wtedy firma odpowiada za całość, a Ty nie masz problemów z
    dochodzeniem swoich roszczeń. Po prostu masz jednego gwaranta.