  • Data: 2009-09-14 14:56:30
    Temat: Re: fotki rozdzielni
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:h8kq3p$p91$1@news.onet.pl...

    > I to mi starczy.
    > Po co mi szczegółowe zestawienie materiałów z wyliczeniem ilosci metrów
    > itp.
    > Przychodzisz do mnie na budowe i pokazuje Tobie- tu chę mieć gniazdko tu
    > wyłacznik tu lampe itp.
    > Prosze Ciebie o wycenę robocizny za całość.
    > Podajesz cenę X
    > Podajesz tez cene za ile jesteś w stanie sprzedac mi materiały.
    > Czyli mówisz mam kabel po 1,5 za mkw a puszki za 50grosz
    > I nic wiecej mi nie potzreba.
    > Jeśli mam możliwość kupić ten sam przewód w hurtowni czy na allegro za
> [...]

    I tu zaczynają się schody, ponieważ ja nie jestem zainteresowany takim
    układem.
    Dlaczego ?
    Bo ten sam przewód nie jest tym samym przewodem. Ty kupisz najgorszy,
    najtańszy badziew, a ja nie mam zamiaru później się z Tobą szarpać ze
    względu kipskiej jakości materiałów. Ludzie łaszczą się często kupując
    produkty o obniżonej wartości ze względu na złą jakość. Trafiały mi się już
    takie zakupy robione przez klientów np.
    - przewody, w których brakowało talku i przez to trzeba się było okropnie
    namęczyć, żeby zdjąć zewnętrzną izolację, która po prostu była sklejona z
    izolacją wewnętrzną,
    - przewody o przekroju niewiele większym od 1mm2 sprzedawane jako przewód
    1,5mm2
    - przewody antenowe, które miały zbyt duże tłumienie i nie nadawały się do
    domowej instalacji, a co najwyżej na kabelki łączące odbiornik z gniazdem
    - przewody UTP, które miały zwarcia pomiędzy żyłami
    - przewód instalacyjny posiadający zgrubienia izolacji wypełnione
    pęcherzykami powietrza przez co jakość tej izolacji była pod znakiem
    zapytania
    - puszki, które nie trzymały rozmiarów modułu i po spięciu 4-5 sztuk nie
    dało się obsadzić prawidłowo wszystkich gniazdek

    Niestety prawda jest taka, że w internecie ludzie handlują produktami
    różnego pochodzenia, bardzo często są to produkty wadliwe pochodzące z
    odrzutów produkcyjnych, bardzo mocno przecenione przez producentów lub
    będące podróbkami.

    Ponadto pracując z gorszym materiałem muszę się sporo namęczyć.
    Ja idąc do hurtowni kupuję tylko te materiały, które wiem, że są dobre, a
    przy zakupie ja te materiały jeszcze sprawdzam, czy są takiej jakości jak
    być powinny.
    Na tych Twoich kombinacjach zaoszczędzisz na materiałe raptem kilka złotych,
    bo średnio cena puszek na cały dom to aż 50-60zł, a przewodów ok.
    800-1000zł.
    Robisz bzdurne oszczędności na materiałach, które mają przetrwać dziesiątki
    lat i żeby było śmieszniej na podstawie tych niewielkich różnic cen
    materiałów oceniasz jakość robót firm instalatorskich :D
    Nie tędy droga.

    Wybacz, ale ja się wyleczyłem z podejmowania decyzji przez klientów co ma
    być instalowane przeze mnie. Albo biorą całkowitą moją usługę z materiałami,
    które ja im oferuję lub są zakupione przez klienta w sprawdzonym i pewnym
    źródle, a ja wtedy daję im gwarancję na wykonaną usługę, albo sobie
    odpuszczam taką robotę.

    > Gdzie tu widzisz problem?
    > Podając cene robocizny przeciez oszacowałeś ja ucziwie, uwzględniłes
    > wszystki swoje koszty i podałeś taką cene aby zysk dla Ciebie był
    > odpowiedni.
    > A soprzedaz materiałów to inna działka jest.

    Dokładnie, bo ja nie sprzedaję materiałów lecz całkowitą usługę montażu
    instalacji za Xzł.
    Jezeli cena mojego materiału jest nieco wyższa od tej, którą Ty dostaniesz
    po wielkich rabatach to tylko dlatego, że ja ponoszę koszty, aby te
    materiały kupić. Muszę się pofatygować do hurtowni. Fakt, ze wtedy kupuję na
    kilka budów jednocześnie, ale to są moje koszty: czas, paliwo, koszty
    magazynowania, transportu na budowę i rozliczania zużycia.