    From: "brunet.wp" <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: gaz czy ekogroszek?
    Date: Tue, 19 Apr 2011 05:06:34 -0700 (PDT)

    On 19 Kwi, 13:55, "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
    wrote:

    > Wyliczenia można jeszcze skorygować :)
    > Jak np. kupiłem piec w którym mogę palić też miałem , peletem , owsem
    > i gorszymi ekogroszkami ...
    > Dzięki paleniu miałem można mieć kaloryczny miał (25-29MJ) za około
    > 400 - 600 zł ...

    Można, owszem, ale w moim przypadku palenie miałem, drewnem odpada -
    aby dużo obsługowości.

    > W sezonie wiosna-lato-jesień chce nie korzystać zupełnie w pieca , a
    > wodę ogrzewać pradem (2 taryfa).

    Czy mógłbyś zdradzić główne założenia Twojej kalkulacji? Czy
    ogrzewanie CWU prądem w drugiej taryfie wyjdzie taniej czy drożej w
    stosunku do korzystania z jednej taryfy?

> [...]
    > Tym bardziej że przy pracy całorocznej zapewne żywotność kotła też
    > ulegnie zmiejszeniu niż gdy używa się piec tylko w sezonie powiedzmy
    > jesienno-zimowym ...
    >
    > Poza tym w lato odpalać piec i dodatkowo ogrzewać dom ? Chyba lekko
    > bez sensu :)
    >
    > Jeśli masz dostęp do gazu ziemnego to nie ma się nad czym zastanawiać.
    > Kocioł na gaz jest tańszy i jest bezobsługowy , choć 1-2 razy do roku
    > powinno się robić przegląd pieca gazowego.
    > Uzyskujesz jednak całkowity komfort obsługi i całkowitą czystość ...
    > Będzie na pewno drożej , ale na pewno komfortowo ...

    Biorąc pod uwagę sumaryczne koszty, gazem może wyjść nawet taniej
    aniżeli ogrzewanie ekogroszkiem przy założeniu, że ogrzewamy CWU
    prądem przez pół roku.