  • Data: 2020-01-23 08:28:51
    Temat: Re: gdzie podłączyć żółto zielony przewód?
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-01-23 o 03:13, KIKI pisze:
    > Ale zakładamy, że nie od dotknięcia tylko od awarii pralki gdy dostanie
    > przebicia do obudowy.

    Lepiej już nic nie zakładaj, bo tworzysz pozorne bezpieczeństwo,
    jednocześnie wprowadzając jeszcze większe niebezpieczeństwo.

    > Ale możesz wstawić jeszcze F&F-a któregoś co umie zmierzyć napięcie i
    > nim zasterować stycznik.
    > Na pewno da się to zrobić drobną automatyką.

    Ale o takich wyzwalaczach Ci właśnie napisałem. Nie musi być F&F, bo
    wyzwalacze nadnapięciowe i podnapięciowe praktycznie ma każda firma w
    swojej ofercie.

    > A tam. Za 100-200 PLN da się kupić stycznik, różnicówkę i wykrywacz
    > napięcia. A jak chcesz się zabezpieczyć na 100% to sprzedaj mieszkanie i
    > kup takie co ma 3 przewody :-)

    Po co? Skoro można wykonać remont, wymienić instalację na 3/5 przewodową
    i wykonać to wszystko o czym napisałem. Wiesz co kupisz następnego? Ja
    już wiele widziałem instalacji, zwłaszcza tych deweloperskich.

    > Można jeszcze dać transformator separujący :-)

    Bzdury piszesz, bo nie wiesz jakie warunki muszą być spełnione, aby móc
    zastosować ochronę poprzez separację.

    To co wcześniej zaproponowałem tzn. utworzenie wyspy TT w układzie TN
    posiada większość cech układu separacji tyle, że jest o wiele łatwiejsze
    i tańsze do wykonania.

    Dowiedz się może ile kosztuje transformator separacyjny o mocy kilku kW
    to szybko Ci tego typu pomysły wylecą z głowy :)