eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniegorac na pietrze w upalne dni- klima czy rekuperacja? › Re: gorac na pietrze w upalne dni- klima czy rekuperacja?
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: gorac na pietrze w upalne dni- klima czy rekuperacja?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sender: Myjk <>
    Date: Mon, 28 Jul 2014 12:12:18 +0200

    Fri, 25 Jul 2014 05:53:27 -0700 (PDT), Adam

    > Realia sa takie ze klimatyzator mocy ~3kW jest w stanie schlodzic dobrze
    > pomieszczenie do powiedzmy maksimum 30m2.

    Nienobłagam. 3kW klimatyzator w pokoju 30m2 przy dołowaniu temp. o 10sC
    przy braku zysków zrobi lodówkę w 15 minut a przy patelni z okien w mniej
    jak godzinę. Mam gównianego splita 5kW i po 2h w trzech pomieszczeniach
    ("otwartych") o łącznej powierzchni 70m2 szkliwo w zębach pęka z zimna, a w
    pomieszczeniu w którym wisi wentylator gluty w nosie zamarzają -- i to przy
    najmniejszym biegu wentylatora. I wg ciebie jeszcze mi brakuje 1,5kW...

    Jest "niewielka" różnica pomiędzy pracą odpowiednio przewymiarowanych
    kanałów wentylacji mechanicznej przystosowanej do klimatyzacji, która to w
    sposób CIĄGŁY, od rana do nocy, wtłacza ochłodzone pompą ciepła powietrze
    nie dopuszczając do podniesienia temperatury, a klimatyzatorem typu split,
    który jest mocno przewymiarowany aby w krótkim czasie osiagnąć żądany
    komfort cieplny, a po tym fakcie wyłączyć się (jeśli on/off) lub zmniejszyć
    moc (inverter) do jakichś 20% w celu utrzymania tego komfortu na stałym
    poziomie. Gdyby klimatyzator nie był przewymiarowany to by się wieki
    czekało aż w końcu wypompuje ciepło -- a człowiek przecież istota mało
    cierpliwa, dlatego właśnie sobie wsadza przewymiarowany klimatyzator, bo i
    używa go doraźnie jak przygrzeje, a nie non-stop.

    > czyli zakladajac ze w domu chcesz trzymac np. 24 stC, a dla
    > z wentylacji ma leciec jak zalozyles 10stC - musialbys
    > pedzic to powietrze przez klime z predkoscia ok 2400 m3/h.

    Taką prędkość potrzeba dla zdołowania temperatury. Dla jej utrzymania
    prędkość może być dużo mniejsza. Tak samo jak to ma miejsce w przypadku
    klimatyzatora. Ale oczywiście zapominasz, że przy klimatyzacji w wentylacji
    system w ogóle nie dopuści do podniesienia tej temperatury, czyli w ogóle
    nie będzie konieczna taka prędkość itd.

    --
    Pozdor
    Myjk