eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniegorac na pietrze w upalne dni- klima czy rekuperacja? › Re: gorac na pietrze w upalne dni- klima czy rekuperacja?
  • Data: 2014-07-28 12:09:23
    Temat: Re: gorac na pietrze w upalne dni- klima czy rekuperacja?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Fri, 25 Jul 2014 08:56:51 -0700 (PDT), Adam

    > Wystarczy spojrzec na jakies proste
    > kalkulatory mocy do powierzchni

    Nikt nie robi klimatyzatorów slpit mniejszych jak 2,5kW -- nie dlatego że
    nie wystarczą do utrzymania temperatury, tylko że nie OBNIŻĄ jej w
    sensownym czasie. Dlatego muszą być przewymiarowane na start. Bo umówmy
    się, klimy ścienne są urządzeniami doraźnymi.

    > zeby stwierdzic, ze mam racje :-)

    Masz rację. hihi

    > Wystarczy spytac uzytkownikow klimy zeby tez to potwierdzic.

    To ja zaprzeczam. 3kW na 30m2 PODDASZA UŻYTKOWEGO (nawet z uwaloną
    wentylacją pokrycia) to w ch*j dużo. Do utrzymania temperatury na znośnym
    poziomie wystarczy mniej niż 1kW. Tj. Gdyby od samego rana, zanim jeszcze
    zaczną się ew. zyski słoneczne i temperatorowe powietrza wentylacyjengo,
    pędzić takie pomieszczenie PC 1kW to _spokojnie_ żądaną temperaturę
    utrzyma.

    > Klima 3kW nie schlodzisz calego domu chocbys nie wiem co tu wymyslil :-)

    Jest różnica pomiędzy schłodzeniem a utrzymaniem temperatury na stałym
    poziomie.

    --
    Pozdor
    Myjk