eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniegorac na pietrze w upalne dni- klima czy rekuperacja? › Re: gorac na pietrze w upalne dni- klima czy rekuperacja?
  • Data: 2014-07-28 17:16:18
    Temat: Re: gorac na pietrze w upalne dni- klima czy rekuperacja?
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:j...@m...org...

    > Może dlatego, że wieje. :)

    > Musimy się umówić, że naprawdę rzadko kiedy w PL
    > temperatura powietrza wychodzi ponad 28sC.

    W tym roku takich dni było u nas kilkanaście.

    > "Przeciętny" komfort cieplny w
    > lato to jest 24-26sC dla pomieszczenia.

    ??? Nie mam klimatyzacji i temperatura na poddaszu jeszcze nigdy nie
    przekroczyła 25 stopni. 25 to nie jest komfort. Tyle miałem w jednym z
    mieszkań bez wentylacji mechanicznej i to był dramat.

    > Biorąc pod uwagę zyski w domu, to
    > tego chłodu do odzyskania będzie tyle co kot napłakał. Raczej zawsze
    > będzie
    > nadwyżka ciepła.

    Popełniasz zasadniczy błąd - pomijasz noc/deszcz itp. współczesne centrale
    wentylacyjne (nie wiem, czy wszystkie) mają czujniki temperatury i
    odpowiednie programy. W mocy lub w trakcie deszczu gdy temperatura powietrza
    spada zwiększają swoją wydajność, a w największe upały zmniejszają.

    Według prognozy dla dnia dzisiejszego noc 17 dzień 28. W nocy wentylacja
    chodzi na większych obrotach i jak wstaję to już ma dom schłodzony do 21-22
    stopnie. W ciągu dnia temperatura wzrasta tak, że pod wieczór jest 23-24.
    Ale w południe gdy jest największy upał to wnętrze domu jeszcze jest
    schłodzone po nocy i rekuperator ma co odzyskiwać. Z kratek wieje wyraźnie
    mniej niż te 28 na zewnątrz. Pewnie to będzie gdzieś ok 25, ale nigdy tego
    nie mierzyłem.

    > Ja mam zaciemniające Veluxa. Grzeją jak cholera po zaciagnięciu. Mucha jak
    > wpadnie w szparę między szybą a roletą, to ginie w parę sekund

    Ja mam zwykłe materiałowe (jasne) w ogóle się nie nagrzewają i nie sądzę by
    mucha miała się ugotować.

    Pozdrawiam
    Ergie