  • Data: 2009-06-24 00:02:25
    Temat: Re: grubośćścian piwnicznych - 24 czy 38cm?
    Od: "Tornad" <t...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Jedno zdanie jest dla mnie niejasne -
    > ale może po kolei.

    drutow znaczaco poprawia "statyke" i wytrzymalosc

> [...]
    > - zachowana jest stała odległość między nimi (czy może schodzą się razem
    > w srodku ściany?)
    > - pręty są odgięte w taki sposób, jakby już były poddane naporowi gruntu
    >  (albo jakbym miał w piwnicy turbo kosmiczny nadprzewodzący magnes :))
    > - czyli do środka.
    > Dokladnie.
    >
    > I tutaj jest ta niejasność. Chyba "przy naroznkach jego koniec ma
    > celowac w naroze _ku_ stronie zewnetrznej" (czyli od wewnętrznej), bo
    > przecież jeśli pręt jest wygięty w łuk skierowany do środka budynku to
    > ramiona tego łuku celują na zewnątrz (?)

    Dobrze myslisz i nie ma niejasnosci. Napisalem celuje w naroze od strony
    zewnetrznej. Inaczej by sie nie dalo. Jesli chcesz juz byc przy tych drutach
    jeszcze bardziej racjonalny to korzystne byloby odginanie tych koncow pod
    katem nieco wiekszym od prostego aby one zchodzily na prety sciany sasiedniej.
    Takie L-ki jak to nazywaja wzmacniajace same narozniki.
    Ale poszukaj a na pewno znajdziesz te gotowe zgrzewki; dwa druty w odleglosci
    18-20 cm polaczone zygzakowato trzecim. Tu w Hameryce jest tego duzy wybor i
    stosuje sie je standardowo dla kazdej sciany dlatego maja rozne szerokoasci od
    2.5 cala dla bloczkow 4 calowych czyli 10 cm do chyba 10 calowej szerokosci
    dla bloczkow 12 calowych czyli 30 cm.
    Wtedy nie trzeba juz nic kombinowac te zygzaki przenosza sily poprzeczne a
    druty momenty zginajace.
    Pzdr.