  • Data: 2018-03-04 10:35:27
    Temat: Re: ierwsza zima z pompą ciepła 7 kW - wrażenia
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 4 marca 2018 10:01:39 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Adam, przecież jak sam pisałeś powietrznych nie masz, nigdy nie
    > zakładałeś, to Twoje opinie na ich temat skąd pochodzą?

    Od użytkowników ;)

    > Podajesz dane
    > dla gruntówek - ja przyjmuje je do obliczeń. Ale kiedy ludzie
    > posiadający PW podają dane na temat swoich, to podnosisz larum że to
    > kłamstwa i marketing.

    Gdzie tak napisałem? Przyjmuje wszystkie ich dane za poprawne.
    Ale załóż, że powietrzna wytrzyma 2 x krócej niż gruntówka bo pracuje
    w skrajnych warunkach - i już obliczenia wychodzą z deko inaczej.

    > Moja powietrzna no-name 11kW przez ostatnie dni -15C, odczuwalna -20C
    > chodziła non-stop na 2/3 obrótów utrzymując na 140m2 18C w środku.
    > Zużycie 40-42 kWh/24h. Takie masz dane z pierwszej ręki.

    Pochodzi tak myślisz 30 lat? Z wentylatorem pracującym od -20 do +50? :)
    Z non stop zamarzającym i odmrażającym się wymiennikiem? Wiesz co się
    stanie jak wymiennik zamarznie i instalacja się rozszczelni? Kaput
    wymiennika, kaput sprężarki, ogólnie pompa na złom. A ryzyko zamarznięcia
    w pompach powietrznych zdarza się kilka razy w ciągu doby i tylko różne
    czujniki ją chronią. Niech tylko jeden się zepsuje i.. kaput pompy ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.