eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieile kosztuje 1l propan-butan do butli/ solar vs kominek › Re: ile kosztuje 1l propan-butan do butli/ solar vs kominek
  • Data: 2012-04-25 13:57:53
    Temat: Re: ile kosztuje 1l propan-butan do butli/ solar vs kominek
    Od: GREGOR <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 25 Kwi, 13:28, GREGOR <g...@g...com> wrote:
> [...]
    kosztem gazu na ogrzewanie? Mowa jest o ogrzewaniu więc liczmy koszt pradu w II
    taryfie a to jest ok 0,32zł. Zakładam oczywiście że instalacja tak zaprojektowana że
    wystarczy grzać bufor tylko w II taryfie. Przy wysoko akumulacyjnym domu i podłogówce
    jest to bardzo realne. I wtedy masz koszt kWh 0,32zł. Prądu zuzytego na ogrzewanie,
    gotowanie, pranie, kompy itp do tego nie miesaaj. To inna bajka.

    > To może inaczej.
    > Ile Cię kosztuje droga 1kWh w styczniu-lutym, a ile w lipcu-sierpniu ?
    > Wyższa matematyka, ale da się policzyć mając dane z faktur.
    >
    > Chodzi o to, że cena drogiej kWh gdzieś tam przekracza cenę kWh w
    > taryfie G11 (mając LPG).
    > Ta różnica jest dodatkowy kosztem, który ponosimy. Kosztem posiadania
    > G12.
    > Jak dla mnie należy uwzględnić go jako dodatkowy koszt ogrzewania,
    > czyli +kilka groszy za tanią kWh.
    >
    > pozdr

    Aby było z czym porównywać (suma kWh na ogrzewanie i prądu
    użytkowego):

    LPG+G11 - średni roczny koszt kWh = 0,39 zł (80% kWh z LPG)

    G12 - średni roczny koszt kWh = ???

    Posiadaczy G12 proszę o uzupełnienie.

    pozdr