    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: imigranci
    Date: Tue, 29 Sep 2015 09:24:03 +0200
    <5...@g...com>
    <mu326q$bcr$1@node2.news.atman.pl>
    <7...@g...com>
    <mu3ed4$nhj$1@node2.news.atman.pl>
    <0...@g...com>
    <muaug5$33d$1@node2.news.atman.pl>
    <6...@g...com>
    <mub958$dq4$1@node2.news.atman.pl>
    <f...@g...com>
    <mubgmd$8fe$1@node1.news.atman.pl>
    <6...@g...com>

    dyskusyjnych:60afef31-a500-42ce-a6b4-2658877b332c@go
    oglegroups.com...

    > wyborcza rzecze:
    > "JEŚLI UCHODŹCA ZGODZI SIĘ WYJECHAĆ DO DANEGO KRAJU, TO CZY BĘDZIE W JAKIŚ
    > SPOSÓB DO NIEGO "PRZYWIĄZANY"?
    > Będzie miał prawo pobytu tylko w tym kraju UE, do którego został
    > przydzielony. Inne kraje Unii, jeśli się do nich przedostanie, będą mogły
    > go
    > deportować"

    No i? Czy tysiące Polaków przejmują się tym że USA mogą ich deportować? Jak
    ktoś jedzie za kasą to ma to gdzieś.

    Na granicy nie ma kontroli więc jak ktoś chce pracować na czarno może to
    robić po dowolnej stronie granicy. Ale jak ktoś chce normalnie żyć (czyli
    uchodźca z rodziną a nie ekonomiczny imigrant) to zostanie tu gdzie ma dom i
    pracę.

    > politpoprawne gadanie

    Ja bym powiedział że po prostu przyzwoite.

    > Tyle ze z punktu widzenia naszej racji stanu powinnismy przyjmowac tych
    > ktorych mozna, ze wzgledu na religie, zasymilowac. Kultura inna - ale
    > chociaz
    > religia podobna. Niech muzulmanow przyjmuja francja i niemcy. Wszystkich
    > uratujemy - ale przy okazji nie wygenerujey sobie dodatkowego klopotu.

    Pytam po raz kolejny jaki kłopot wygenerowało nam przyjęcie kilkudziesięciu
    tysięcy Czeczenów?

    > Ale Ty piszesz o imigrantach a nie o uchodźcach. Uchodźcy w większości
    > mają
    > kasę i stać ich na bezpieczny transport do Europy.

    > ze qurna ale co?
    > 1) A niby skad taka roznica miedzy uchodzca a imigrantem. Gdybym mial
    > glosowac to bym powiedzial ze ekonomiczne traktuje sprawe jak biznes -
    > sprzedaje co ma by sie przeniesc do europy. Taki ktory spieprza moze nie
    > miec czasu sprzedac.

    Wojna w Syrii trwa od dawna. Kto chciał wyjechać miał czas by to
    zorganizować. To są normalne rodziny które miały domy, samochody pracę.
    Natomiast jak ktoś jedzie za pracą ze środkowej Afryki to ledwie wysupła
    kilka dolarów na opłacenie miejsca w pontonie.

    > 2) a nawet gdybys mial racje - wychodzi ze przez moze plyna imigranci - no
    > to ich trzeba odstawiac spowrotem i tyle. Po odstawieniu dwóch porcji
    > nastepni sie dobrze zastanowią czy dac kase mafii od łódek.

    Oczywiście! To jest podstawowe działanie które powinno być podjęte. Wszyscy
    to wiedza i powtarzają ale nikt niema jaj (Angela dosłownie) by taką decyzję
    podjąć.

    > no w porzadku - pomagajmy. Ale nic, kompletnie nic nie slychac o
    > likwidowaniu zrodla. A wrecz durna merkelowa oglosila "przyjmiemy
    > wszystkich" co
    > musialo spotegowac problem.
    > No to naszym interesem jest wolac - "nie przyjezdzajcie" a pomagac po
    > cichu, albo na tamtym brzegu sadzawki.

    Zgoda

    > jakos sie chyba z tym nie zdradziles gdy było o ustawie o zmianie płci.

    Ustawa która coś komuś _umożliwia_ mi nie przeszkadza. Ustawa która coś
    _promuje_ jak najbardziej tak.

    To jest ta subtelna różnica. Mnie to niepotrzebne ale jeśli komuś pomoże to
    niech ma. Natomiast jestem oczywiście przeciw temu by takie zachowanie
    promować czy też nazywać czymś normalnym i o tym pisałem. Sytuacja gdy ktoś
    ma inną płeć biologiczną a inną "umysłową" _nie_ jest normalna.

    Pozdrawiam
    Ergie