  • Data: 2009-04-07 08:32:34
    Temat: Re: instalacja co - jakie rurki pcv czy miedź ?
    Od: "Jackare" <...@s...uk.de.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "rt" <x...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:greqll$q3p$1@inews.gazeta.pl...
    >Z jakich rurek robi sie teraz instalację co w domku jednorodzinnym. mi
    > hydraulik zaproponował rurki pcv - taniej lepiej i lepiej
    >
    > W domku bedzie kominek z plaszczem wodnym i standardowy piec co gazowy z
    > obiegiem wymuszonym - moje obawy budzi to czy plyn wychodzacy z plaszcza
    > lub
    > pieca nie bedzie tych rurek pcv deformował ?

    Mam nadzieję że nie zaproponował ci rurek PCV klejonych (genova), bo jeżeli
    tak to jest to jedna wielka pomyłka i uciekaj od tego szajsu jak najdalej.
    Jeżeli już, to zgrzewane PP, ale do ogrzewania tylko i wyłącznie stabi, co
    już choćby z tego względu przestaje być tanie, bo materiał drogi i robocizny
    też więcej i bardziej upierdliwa niż przy zwykłym PP.
    Przy kotle węglowym, mimo wszystko proponowałbym rury metalowe - stal lub
    miedź. Plastik - nawet stabi po prostu nie będzie bezpieczny. Druga sprawa
    to estetyka - będziesz na to codziennie patrzył. Odpowiedz sobie czy chcesz
    na codzień oglądać niepiękny plastik. Jeżeli moi klienci chcą na siłę
    zaoszczędzić to montuję im system kombinowany: magistrale w PP a gałązki do
    grzejników w Cu. Im bardziej PP jest ukryte, tym lepiej bo jest brzydkie -
    ma urodę stali.
    --
    Jackare