  • Data: 2009-04-07 18:38:07
    Temat: Re: instalacja co - jakie rurki pcv czy miedź ?
    Od: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "rt" <x...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:greqll$q3p$1@inews.gazeta.pl...
    > Z jakich rurek robi sie teraz instalację co w domku jednorodzinnym. mi
    > hydraulik zaproponował rurki pcv - taniej lepiej i lepiej
    >
    > W domku bedzie kominek z plaszczem wodnym i standardowy piec co gazowy z
    > obiegiem wymuszonym - moje obawy budzi to czy plyn wychodzacy z plaszcza
    > lub
    > pieca nie bedzie tych rurek pcv deformował ?

    miedz lutowana na twardo, jest ok, proba szczelosci powietrzem na
    zakonczenie prac jest przymusowa.
    Nie stosuj grzejnikow alu z miedzia /korozja elektrochemiczna/
    zalej instalacje po pierwszym roku uzykowania uzdatniaczem i woda.
    po zalaniu instalcji musowo po tygodniu czyszczenie filtrow w instalacji CO
    /szkoda pomp jak sie sie miela jakies odpady po lutowaniu/
    stosuj przy CO pianki do izolacji /takie w czeronej foli/ czym grubsze tym
    lepsze, owijaj laczenia tasma.
    jeslli czesz plex to tansze rozwiazanie ale przy wywaleniu jakiegos czujnika
    w piecu moze byc problem z wytrzymaloscia temperaturowa.