  • Data: 2010-12-27 15:04:55
    Temat: Re: instalacja elektrycna
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "widow" <w...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:if8hov$6c$1@inews.gazeta.pl...

    > Plumpi niestety ale pierd...

    Kolego pohamuj nieco swój temperament.

> [...]
    > pracę (kładą kable) i osobę, która to nadzoruje i zatwierdza.
    > Może być tak, że ta jedna osoba fizycznie skręca przysłowiowe kable w
    > instalacji i klepnie odbiór (gdyż ma takie uprawnienia) lub są to dwie
    > oddzielne osoby: robotnik/osoba prywatna i koleś z uprawnieniami, który ma
    > akurat delikatnie palce i w dup.. ma kręcić kable.
    > Rozumiesz teraz?:]
    > I teraz wskaż mi w prawie budowlanym choć jedną wzmiankę, że mając sam
    > uprawnienia muszę jednocześnie sam kręcić kable w instalacji.
    > I nie zasłaniaj się tutaj wykonywaniem instalacji zgodnie z obowiązującymi

    Kolego to Ty nie rozumiesz czym jest "samodzielność" w budownictwie.
    Nie chodzi tu o to czy wykonujesz to samodzielnie własnymi palcami, lecz czy
    masz prawo podejmować samodzielnie decyzje w związku z wykonywaniem takich
    robót.
    Osoba, która może "samodzielnie" wykonywać funkcje budowlane może w ogóle
    nie posiadać uprawnień do fizycznego układania przewodów czy też do innych
    prac przy instalacji elektrycznej.
    Dla przykładu osoba posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami
    budowlanymi w zakresie instalacji elektrycznych nie może np. wykonać
    pomiarów elektrycznych potrzebnych do odbioru budynku. Ale za to może pełnić
    "samodzielną funkcję w budownictwie" czyli może samodzielnie decydować o tym
    jak ma być wykonana instalacja i kto ją ma fizycznie wykonać i w jaki
    sposób.
    Aby ta osoba mogła wykonać pomiary to musiałaby posiadać świadectwo
    kwalifikacyjne SEP z pomiarami.

    Jest to głupie w tym kraju, ale niestety tak jest.
    Dlaczego ?
    "Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi ......"