  • Data: 2010-12-27 16:17:04
    Temat: Re: instalacja elektrycna
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Plumpi" <p...@o...pl> wrote:

    > Bo zgodnie z prawem Ty nie masz prawa wykonać projektu takiej instalacji.
    > Tak samo z resztą jak i ten kolega.
    > Do zrobienia projektu wymaganę są uprawniani budowlane do projektowania
    > instalacji elektrycznych.
    > Ten inżynier z uprawnianiami podpisując się pod Twoim czy kolegi projektem
    > firmuje ten projekt. Tak jakgdyby on go wykonał.
    > Oczywiscie dla siebie możesz wyrysować tę instalację i zanieść do
    > podpisania temu inżynierowi z uprawnieniami.

    czyli nie mam prawa zrobić projektu, ale mam prawo narysować instalację i
    wpisać swoje imię i nazwisko w polu "Wykonał"? :)

    > Najważniejszym jest dobór parametrów instalacji w zalezności od zamawianej
    > mocy i spełnienia warunków ochrony poprzez szybkie wyłączenie. Tu już
    > niestety trzeba usiąść i policzyć szereg parametrów. Myśle, ze nawet nie
    > masz o tym najmniejszego pojęcia. Nie przejmuj się, bo często wielu
    > elektryków go nie ma :)

    A może skończyłem odpowiednie studia i mam o tym większe pojęcie niż 80%
    elektryków z uprawnieniami SEP? :)
    Czy prawo reguluje który inżynier może a który nie może wykonać projekt?
    Cały czas mam na myśli projekt, który będzie sprawdzany i zatwierdzany przez
    inzyniera elektryka z uprawnieniami budowlanymi i SEP.
    No i co z fizycznym układaniem przewodów pod okiem taty kolegi? Mogę, czy
    nie mogę?

    --
    Bartek