    From: janusz_kk1 <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: instalacja elektryczna - chcę zaczynać
    Date: Fri, 30 Dec 2011 13:04:12 +0100

    Dnia 30-12-2011 o 10:08:46 brunet.wp
    <S...@s...comusun_wielkie_lit
    ery> napisał(a):

    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Bez ochronnego potrzeba i tak 3 żyły, wszystkie fazowe. Przecież za
    > pomocą 2 żył nie podepnę wyłącznika schodowego.
    No to ci napisałemże 4 potrzebujesz, kupujesz te kilka metrów przewodu
    luzem i kłądziesz
    razem z głónym kablem.
    Chodziło mi o to że ochronnego nie podłączasz pod wyłącznik tylko
    prowadzisz do lampy.

    > Tak oczywiście. Chodzi mi jedynie o te kolory. Czy mogę wykorzystać
    > przewód zielono-żółty niezgodnie z przeznaczeniem?
    Tak ale go oznacz inaczej.

    > 4
    >
    > Ok, tak też myślałem. Dzięki.
    >
    > Pytanie do praktyków:
    > Jest sens stosowania głębokich puszek jeśli do puszki wchodzą tylko 2
    > przewody 3x2,5mm2? Wtedy nawet złączek nie będzie potrzeba, bo obydwa
    > przewody zostaną podpięte do osprzętu... Jeśli chodzi o gniazda, to
    > takich puszek z dwoma przewodami będę miał większość.
    Przewodów nie łącz do osprzętu bo później ciężko nim manewrować,
    dajesz 3 trójki wago i masz ładnie złączone i osprzęt na pojedynczych
    przewodach.
    A głeboka kosztuje grosze a później się przydaje :)

    --
    Pozdr
    JanuszK