  • Data: 2012-01-02 14:46:42
    Temat: Re: instalacja elektryczna - chcę zaczynać
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    wiadomości news:jdi2g8$73u$1@usenet.news.interia.pl...
    > instalację elektryczną będę chciał zrobić samemu, przynajmniej jeśli
    > chodzi o rozprowadzenie przewodów. (...)

    Teorię jako tako znam, sporo się naczytałem, naoglądałem cudzych instalacji
    (na zdjęciach), ale jest pewna obawa, bo:
    - nigdy tego nie robiłem, nawet nie przyglądałem się jak to ktoś robi,
    - elektryk za instalację (łącznie z rozdzielnią, pomiarami, odbiorem) chce
    4-5kzł (za samą robociznę) więc sporo - gdyby to była taka prosta i szybka
    praca, to kosztowałaby nie tyle, ale 1-2kzł... Ja na pewno będę robił tą
    pracę kilka razy wolniej od zawodowego elektryka, ale szacuję, że
    rozprowadzenie kabli zrobię w 15 dni (15x8h), mniej więcej po 2 obwody
    dziennie.

    Elektryka który da błogosławieństwo lepiej szukać teraz czyli przed moimi
    pracami czy lepiej zrobić co do mnie należy a dopiero potem szukać
    elektryka? Ile może kosztować połączenie rozdzielni, pomiary, odbiór?

    Jeszcze zastanawiam się gdzie umieścić rozdzielnię w garażu. Gdy wchodzę do
    garażu, w rogu po lewej stronie mam wystającą bednarkę (z uziomu
    fundamentowego) i tam właśnie kiedyś umyśliłem sobie, że postawię
    rozdzielnię. Ale teraz bardziej pasuje mi ją zrobić po prawej stronie garażu
    (będzie w bardziej centralnym punkcie domu i na ścianie nośnej wewnętrznej
    zamiast zewnętrznej). Jednak po prawej stronie będę miał przyłącze wodne,
    więc od razu przy wejściu nie mogę umieścić rozdzielni, przesunę się ze 2
    metry w głąb garażu.

    Skłaniam się ku szafce natynkowej - po co kuć ścianę...

    Pozdrawiam,
    BWP