  • Data: 2012-05-10 14:40:01
    Temat: Re: instalacja elektryczna do domu - jak zrobic samemu
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    Plumpi wrote:

    > Pomijam tu już fakt, że dość trudno się używa jednego przyrządu,
    > ponieważ wymaga to przepinania go i odczytywania kolejno prądu i
    > napięcia, co może wpływać na powstawanie dużego, bliżej nieokreślonego
    > błędu pomiarowego.

    Miernik z Biedronki kosztuje 11 zł. i dokładność ma wystarczającą
    aż nadto -- sam używam takiego do pomiarów prądów i napięć o "sensownym"
    kształcie (raczej elektronika niz elektryka), bo mi nie szkoda, jak
    się uszkodzi. Wydatek na dwa to nawet nie jest 10% ceny "oficjalnych"
    pomiarów.

    > Niestety bez tych wszystkich świstków tj. świadectw kwalifikacyjnych
    > oraz świadectw wzorcowania przyrządów to możesz sobie tylko podetrzeć
    > pupcię, bo do niczego innego ich nie wykorzystasz.

    I dokładnie tutaj jest pies pogrzebany, a nie w samym pomiarze
    -- z pomiarem metodą techniczną każdy w miarę kumaty człowiek
    sobie poradzi, do tego nie potrzeba studiów, tylko podręcznik
    fizyki do dawnej ósmej klasy i dwa mierniczki.

    Sam sobie robiłem tego typu pomiary do celów techniczno-orientacyjnych
    w celu namierzenia winnego spadku napięcia po włączeniu czajnika.

    > Działasz także na szkodę osób, które świadczą usługi pomiarów.

    A to akurat popieram: sytuacja, w której na fakturze za wykonane
    roboty elektryczne obowiązkowa "usługa" pomiaru wynosi 1/3 całych
    kosztów jest nienormalna. I nie chodzi mi o to, że chcę taniej,
    tylko proporcje mi się nie podobają.

    Pozdrawiam, Piotr