  • Data: 2012-05-15 08:02:47
    Temat: Re: instalacja elektryczna do domu - jak zrobic samemu
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Kris napisał:

    > A znasz jakis przypadek że sam sie ubil czy sasiadów ubił?
    Tak znam. Gościu przerobił sobie w bloku instalację na nowoczesną.
    Sąsiad wylądował na 2 tygodnie w szpitalu, ale nie był z żadnej partii
    więc nie było na pasku w TV.

    > Dokładnie tak. Gadki Twoje i Jacusia jakie to kataklizmy i nieszczęścia spadaja na
    tych co sami instalacje robia to pierdolenie.

    > Na szczęście tutaj Gowin nie musi deregulacji robic. Ale takim jak Ty czy Jacek by
    zalezalo aby kolejna zamknięta grupa zawodowa powstała.
    Mylisz pojęcia. Chodzi mi o to, żebyś mógł ufać fachowcom, bo powinieneś
    być przekonany, że on posiada wiedzę i kwalifikacje do wykonywania
    zawodu, czyli umie i jest to potwierdzone rzetelnym egzaminem, po drugie
    zaś wykonuje swoją pracę profesjonalnie bo rzeczywiście robi to za co mu
    zapłaciłeś.
    A uprawnienia może zdobyć każdy, wystarczy by się do tego przyłożył i tyle.

    > I rozumiem że zrobienie instalacji pomiarów i protokolu w swoim nie tak dawno
    odebranym domu powierzyłes profesjonalistą?

    Tak. Każdy typ instalacji wymaga pewnej praktyki i istnieje duże
    prawdopodobieństwo, że gość, który zrobił ileś tam domków zna ficzery,
    rozwiązania wygodne dla użytkownika, do których ja albo bym nie doszedł,
    albo bym może zapomniał - warunek wykonawca musi być fachowcem. Poza tym
    robię teraz zupełnie inne rzeczy i wolałem zarabiać kasę i zapłacić niż
    nie zarabiać i robić samemu.
    Pomiary również zrobił mi profesjonalista i to przez duże P, bo moje
    uprawnienia pomiarowe się skończyły i nie mam potrzeby ich odnawiać, a
    że zrobił to w ramach kumpelskiej pomocy więc nie musiałem wybierć -
    pomiary za xx zł czy uprawnienia za xx zł.

    pozdrawiam
    rafał