  • Data: 2012-05-15 08:47:15
    Temat: Re: instalacja elektryczna do domu - jak zrobic samemu
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:4fb18570$1@news.home.net.pl...

    > Chyba masz na myśli "nie powinno być" i w "nowo oddawanych do
    > użytkowania", hmm? Czy może był jakiś "prikaz" do wymiany starych
    > instalacji?

    > Umm... Że jak???
    >
    > Mieszkałem w bloku z 1980 roku, w którym po mieszkaniach instalacja była
    > rozprowadzona przewodami 2-żyłowymi, przy czym część gniazdek (kuchnia i
    > łazienka) miała bolce ochronne podłączone do "zera". Czyli TN-C jak w
    > mordę strzelił. To było dość standardowe rozwiązanie. Gorzej, że niekiedy
    > "budo-wlani" się deczko mylili i podłączali bolec pod fazę...

    Niestety, ale nie był, nie jest i nie będzie to układ TN-C :)
    To były układy ochronne wykonywane wg starych norm i nazywały się
    "zerowaniem".

    ZEROWANIE to nie jest TN-C
    TN-C to nie jest ZEROWANIE

    To są całkowicie różne układy, podlegające różnym normom i różnym
    wymaganiom.
    Proszę tych dwóch z sobą nie mylić pomimo, że dla laika wyglądają
    identycznie.