eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieinstalacja elektryczna ze sterownikiem - jak podejść do tematu › Re: instalacja elektryczna ze sterownikiem - jak podejść do tematu
    From: Shaman <s...@o...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: instalacja elektryczna ze sterownikiem - jak podejść do tematu
    Date: Mon, 10 Jan 2011 14:10:39 +0100

    Dnia 10-01-2011 o 11:38:23 Adam Szendzielorz <a...@g...com>
    napisał(a):

    > IMHO lepszy bedzie gotowy PLC i zrobienie tego odrazu tak, jak ma byc.
    > Czyli najprosciej (i najtaniej) - skretka w gwiazde. Do kazdego punktu
    > osobny kabelek (do niektorych podwojny, jak wylacznikow duzo :-) Sama
    > skretka jest tak tania ze szukanie tu oszczednosci nie ma IMHO sensu.
    > Nie wiem jak u Ciebie ale jakbym ja zaczal projektowac cos swojego
    > zamiast PLC to do dzisiaj swiatla wlaczalbym na bezpieczniku, a
    > sterownik bylby w stanie rozkladu ;-)

    Trafiony zatopiony (dziś np. spałem 2 godz..), ale mam nadzieję, że będzie
    lepiej - dzieci rosną a w pracy też chyba nie zawsze będzie tyle rzeczy na
    wczoraj :) Ale nie trzeba wszystkiego robić samemu.. np tu:
    http://www.shop.kristech.eu/product_info.php?product
    s_id=296
    mamy moduł ARM i 42 porty I/O za 50zł :)

    albo Arduino zaq 120zł:
    http://allegro.pl/arduino-mega-atmega1280-kabel-usb-
    gratis-i1402107269.html
    Oparte o kontroler ATmega1280 posiada:
    -54 cyfrowych wejść/wyjść (14 z nich może pracować w trybie PWM)
    -16 wejść analogowych
    -4 porty szeregowe
    -128 KB pamięci Flash na programy (4 z nich zajęte przez bootloader)
    -8 KB pamięci RAM -4 KB pamięci EEPROM.

    a to tylko pierwsze z brzegu linki..

    > Jezeli najpierw chcesz zrobic
    > "standardowo" to bedziesz musial do wylacznikow pociagnac kable typu
    > 0,75-1mm2. W gwiazdzie to znacznie podrozy koszt samych kabli.. Nie
    > wiem czy warto :)

    Kable tak czy siak bym podciągał.. Jakoś mnie nie przekonuje zrobienie
    wszystkich wyłączników bez napięcia sieciowego. Sterownik traktuję jako
    dodatek który może być ale nie musi.

    > Mnie kompletny PLC na ~72wejsc/wyjsc (wejsc chyba
    > +16 wiecej) Fateka z interfejsem LAN kosztowal 2,9k pln. Dziala tu
    > obsluga MODBUSa wiec mozesz sie tym komunikowac zdalnie. Nie wiem, czy
    > takie mozliwosci da Ci Twoj sterownik, w tej cenie! Odzalowalbym te 3k
    > i kupilbym cos sprawdzonego :)

    Gdyby się dało to wolałbym nie wydawać 3kPLN nawet kosztem funkcjonalności
    :) Ale nie odrzucam tego rozwiązania, zresztą zacząłem kombinowanie od
    sterowników Fatek i Wago.. dopiero potem dopadła mnie mieszanka ambicji i
    skąpstwa :) A tak z ciekawości, jesteś już w stanie ocenić ile wejść/wyjść
    tak naprawde będziesz w stanie rozsądnie wykorzystać bez kombinowania pt.
    co by tu jeszcze podłączyć?

    --
    PZDR
    Shaman