eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieinstalacja elektryczna ze sterownikiem - jak podejść do tematu › Re: instalacja elektryczna ze sterownikiem - jak podejść do tematu
    From: Shaman <s...@o...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: instalacja elektryczna ze sterownikiem - jak podejść do tematu
    Date: Mon, 10 Jan 2011 14:23:49 +0100

    Dnia 10-01-2011 o 11:58:44 Ghost <g...@e...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Shaman" <s...@o...com> napisał w wiadomości
    >
    > [ciach]
    >
    > Nie wiem czym chcesz docelowo sterowac, ale jesli swiatlem to na jednym
    > sterowniku raczej nie powinno sie skonczyc.

    W tej chwili sam nie wiem co dokładnie chcę uzyskać. I to jest mój problem
    :) Na razie zbieram wiedzę, spektrum zastosowań i próbuję określić swoje
    potrzeby. Między innymi dlatego nie chcę wydawać trzyzerowych sum, bo może
    się okazać, że moje potrzeby są minimalne :)

    > Ja mam jedna skrzynke (czasem dwie) sterujaca na jedno pomieszczenie,
    > ale tez mam calkiem sporo sterowanych punktow swietlnych (w malych
    > pomieszczeniach przynajmniej dwa, w najwiekszych z dziesiec - posd
    > jkazdym z dzisieciu "przekaznikow" moze byc kilka punktow swietlnych).
    > Gdyby torobic jednym sterownikiem musialby miec ogromna ilosc wyjsc, a i
    > opanowanie ogromnej liczby kabli byloby problemem.

    Z ekonomicznego punktu widzenia też pewnie lepiej jest rozdzielić
    sterowanie. Pewnie masz przekaźniki na szynę DIN (?) Ja odrzucam takie
    rozwiązanie. Zrobię/zlecę/kupię moduł wykonawczy z triakami - będzie
    oszczędniej, ciszej i bardziej kompaktowo.

    > Zatem przy twoich wymaganiach dalbym skrzynki (jedna, dwie na
    > pomieszcenie) w scianach od ktorych szly by przewody do swiatel i
    > przelacznikow, tak odpowiednio polaczone. Jak bedziesz gotowy wsadzisz
    > do tych skrzynek sterowniki. Skrzynki nie powinny byc male.

    O tak! To jest dobry pomysł.. na drodze przewodów zrobić skrzynki. Takie,
    żeby zmieścić zasilacz, moduł sterujący i wykonawczy.

    > Nie widze sensu bawic sie w sterowanie swiatlem, gdy ma ono byc
    > ograniczone jak za komuny tzn. zyradol na suficie i tyle.

    W małych pokojach nie przewiduję żadnego sterowania.. no.. może jedynie w
    sypialni ;).

    --
    PZDR
    Shaman