eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieinstalacja komputerowa, telefoniczna, telewizyjna - jak zacząć?Re: instalacja komputerowa, telefoniczna, telewizyjna - jak zacząć?
  • Data: 2011-12-09 07:49:06
    Temat: Re: instalacja komputerowa, telefoniczna, telewizyjna - jak zacząć?
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 9 grudnia 2011, 08:31:19 UTC+1 użytkownik Robson napisał:
    > Nie puszczaj żadnych kabli telefonicznych, wszystko rób na skrętce,
    > nieekranowanej 5e. Widziałem juz kilka instalacji, gdzie juz w
    > wykonczonym domu zabraklo kabla do pasywnej sluchawki domofonowej na
    > pietrze, a to na rogu domu przydalaby sie jeszcze jedna kamera, a to
    > neostrady nie ma jak na pietro dociagnac, a to ktos sobie wymyslil
    > sterowanie rolet i nie ma jak ich pod centralke alarmowa podpiac itd.
    > Najlepiej puszczac kable z zapasem, 6-8 skretek do kazdego pokoju. Kabel
    > tani, a prawie wszystko na nim mozna zrobic.

    Prawie nie znaczy wszystko. Zwykle oznacza że nie można zrobić tego co potrzebujesz.

    > Nie sluchaj, ze Wifi coraz lepiej dziala, ze sa splittery radiowe -
    > paranoikiem nie jestem, ale osobiscie uwazam, ze wystarczy fal EM w
    > powietrzu pochodzacych z komorek.

    Być może możesz się obyć bez WiFi w domu, ale ja już nie. Przecież nie będę
    przełączał kabla sieciowego tylko dlatego że przesiadam się z jednego fotela na
    drugi, telefon też się przydaje połączyć z internetem a szybciej to działa niż przez
    kabel i coraz więcej takich przykładów.
    Efekt? Większość kabli jakie puściłem jest niewykorzystana. To nic że były tanie
    skoro to wyrzucone pieniądze.
    Jest parę miejsc gdzie taktycznie należy doprowadzić kabel np. telewizja, domowy
    serwer ale żeby tak od razu kłaść wszędzie 6-8 skrętek?
    Raczej należy pomyśleć o jakimś bardziej uniwersalnym rozwiązaniu np. łatwo dostępny
    pion i kanały kablowe wokół pokoii, tak aby można było dołożyć kabel taki jaki będzie
    potrzebny tam gdzie będzie potrzebny.

    --
    ZZ@private