  • Data: 2012-06-01 22:03:48
    Temat: Re: instalacja na 6 mieszkań z jednym piecem
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:44dc92a6-a977-414f-a11c-2256af98cc7b@googlegrou
    ps.com...

    > Dokładnie.
    > ja wynajmuje łącznie 3 lokale. Problemów(zadłużeni) póki co z lokatorami
    > nie miałem, ale kaucji od nikogo nie uzyskałem.
    > Po prostu jak ktos wynajmuje mieszkanie to z reguły nie stac go na
    > wyłozenie kaucji.

    > Jedynie co to pobieram czynsz "z góry"

    Czyli forma kacji 1-miesięcznej :)

    Faktycznie samemu nie zajmowałem się wynajmem do tej pory, ale zbyt wiele
    znam przypadków moich znajomych, którzy już dostałi po d.... z wynajmami.
    Jeden z nich szarpał się z lokatorem przez kilka miesięcy. Lokator przestał
    płacić czynsz. Na szczęście media były na lokatora. Miał totalnie w d....
    Zamki wymienione. Unikał kontaktów z właścicielem.
    Bliska znajoma - także szarpała się przez kilka miesięcy. W końcu lokator
    się wyprowadził, nie zostawiając nawet kluczy do domu, a ona później
    spłacała za niego ponad 2 tys. zł zaległości za energię elektryczną. Poza
    kosztami wymiany zamków to dom pozostawiony w kiepskim stanie. Kut....s
    nawet zdemontował i ukradł baterie (krany), bojler i grzejniki.
    Co ciekawe to się okazało, że lokator sobie zrobił "lewe" podłączenie prądu,
    bo chyba nie miał za co kupić węgla na zimę. Poprosiła mnie o opinię na
    temat instalacji elektrycznej, podejrzewając nielegalne podłaczenie. Całe
    szczęście, że miała spisaną umowę z tamtym lokatorem.
    Za moją namową zgłosiła to na policję oraz do ZE o podejrzeniu nielegalnego
    poboru prądu. Dzięki temu ZE teraz ściga tamtego lokatora, który niestety
    obecnie nie posiada żadnego zameldowania i nikt nie może go znaleźć. Jednak
    za zużytą energię, znajoma musiała zapłacić, ponieważ nie przepisała
    licznika na lokatora tylko rozliczała się w czynszu za energię. Ciekawe jak
    się to wszystko zakończy.
    Najciekawsze było to, że każdy z tych lokatorów na początku płacił i nie
    miał żadnych zaległości.
    Mam także znajomych, którzy żyją z wynajmów. Kupują kamienice, remontują i
    wynajmują mieszkania. U nich bez kaucji nie ma mowy aby wynająć mieszkanie,
    ale za to trafiają do nich tylko lokatorzy, którzy nie mają problemów z
    płatnościami. Oni mi to tłumaczą, że lokatora, którego nie jest stać na
    wpłacenie kaucji, z reguły także nie stać na wynajem. W przypadku takiego
    lokatora większość jego dochodów stanowi opłata czynszu. Oczywiście są tacy
    ludzie, którzy potrafią chodzić głodni, ale czynsz i media muszą być
    uregulowane w pierwszej kolejności i bez opóźnień, ale tych ludzi już jest
    coraz mniej, a coraz więcej jest typowych cwaniaczków. Sam jak wynajmowałem
    mieszkania dla swojej matki (kilka razy) to zawsze płaciłem kaucję w
    wysokości od 1 do 6 miesięcy na przód.
    Obecnie zakupiłem nieruchomość z dodatkowym mieszkaniem + lokalem użytkowym
    pod wynajem - także będę brał kaucję.