-
Data: 2020-06-21 12:40:42
Temat: Re: internet kablowy w domu
Od: yabba <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 20-06-2020 o 22:01, Jarosław Sokołowski pisze:
> yabba napisał:
>
>>>>> Wolałbym np netie ale jest tylko Orange z tego co wiem w tej
>>>>> okolicy. Choć słyszałem że mozna miec netie na lini Orange-a?
>>>>
>>>> Tak, można. Problem jest jak nastąpi uszkodzenie kabla, wtedy
>>>> można czekać miesiącami na naprawę. Orange i Netia przerzucają
>>>> się dokumentami i odszkodowaniami, a Ty musisz płacić abonament
>>>> i ciągle składać reklamacje o zwrot abonamentu za niedziałającą
>>>> usługę.
>>>
>>> Zawsze było odwrotnie. To znaczy UKE wyznaczył wysokość odszkodowań
>>> płaconych przez operatora sieci (Orange) na rzecz operatora WLR/BSA
>>> (Netia) -- kilkadziesiąt złotych za każdy dzień niedostępności usługi
>>> u jednego abonenta.
>>>
>>> Skutkiem tego jak kiedyś zgłosiłem w Netii awarię o drugiej w nocy
>>> *w piątek*, to o ósmej rano *w sobotę* na miejscu była ekipa wysłana
>>> przez Orange. Dla porównania -- jak wcześniej miałem po prostu linię
>>> TPSA (fizycznie ten sam drut), to zgłoszoną awarię likwidowali *198*
>>> dni, co zdaje się było jakimś lokalnym rekordem.
>>>
>>> W obu przypadkach przebieg naprawy wyglądał podobnie. Ktoś ukradł
>>> kabel. Trzeba było więc poprowadzić nowy. W jednym z opisanych
>>> wyżej przypadków kabel był zepsuty, a że tepsiarze nie mieli na
>>> magazynie innego zepsutego, więc musieli pociągnąć nowy sprawny,
>>> naprawili niejako przez przypadek.
>>>
>>> Coś się ostatnio zmieniło?
>>
>> Ja znam 2 przypadki, że Orange nie opłacała się naprawa kabla i wolała
>> płacić karę dla Netii. Netia dostawała od Orange więcej niż musiała
>> zwracać klientowi, więc nawet na tym zarabiała.
>
> Dlatego pytam, czy coś się zmieniło. Po prostu nie wiem, dawno już
To było kilka lat temu.
> nie musiałem się w tym błocie taplać. Ale zważywszy, że miesięczne
> odszkodowanie (dla Netii) było na poziomie 2,5 tysiąca złotych, to
> albo ktoś w tym Orange już całkiem na łeb upadł, albo warunki się
Mogło się uszkodzić kilka par w kablu, a pozostałe 9xx dobrze działało.
> zmieniły. Z punktu widzenia Netii jest to oczywiście świetny biznes,
> ale nie sądzę, by mogła w jakiś sposób wpływać na opóźnienie usuwania
> usterek.
Netia nie opóźniała naprawy, tylko nie naciskała na Orange. W sumie to
nie mieli jak naciskać oprócz kar wyższych niż koszt usługi.
yabba
Następne wpisy z tego wątku
- 21.06.20 12:56 cef
- 21.06.20 13:38 Jarosław Sokołowski
- 21.06.20 13:51 yabba
- 21.06.20 13:58 yabba
- 21.06.20 14:03 Jarosław Sokołowski
- 21.06.20 14:05 Jarosław Sokołowski
- 21.06.20 15:24 yabba
- 21.06.20 16:08 Jarosław Sokołowski
- 21.06.20 16:43 Zenek Kapelinder
- 21.06.20 18:04 Marek
- 21.06.20 21:30 ks
- 21.06.20 22:24 ks
- 21.06.20 22:54 cef
- 21.06.20 22:56 cef
- 21.06.20 23:23 Zenek Kapelinder
Najnowsze wątki z tej grupy
- SEMS Portal
- Ogrodzenie dla krów szkockich "Highland"
- Pompiarze...
- Puszka lub gniazdo trójfazowe na balkonie
- Zdalne załączanie grzałki bojlera elektrycznego
- Drabina rozsuwana
- zarowka wifi - z sensowna apka lub lepiej albo lokalnie lub przez web. I zeby harmonogram miala
- Zenek Kapelinder - ?
- Zawór grzybkowy - jaki producent
- qqqq
- Tauron przysyła aneks
- Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- w Nowym Roku 2025r
- Blenda/ramka do kominka na zamówienie
- Co tam u Was
Najnowsze wątki
- 2025-02-20 SEMS Portal
- 2025-02-19 Ogrodzenie dla krów szkockich "Highland"
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 Puszka lub gniazdo trójfazowe na balkonie
- 2025-02-14 Zdalne załączanie grzałki bojlera elektrycznego
- 2025-02-12 Drabina rozsuwana
- 2025-02-10 zarowka wifi - z sensowna apka lub lepiej albo lokalnie lub przez web. I zeby harmonogram miala
- 2025-01-23 Zenek Kapelinder - ?
- 2025-01-23 Zawór grzybkowy - jaki producent
- 2025-01-19 qqqq
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-02 Blenda/ramka do kominka na zamówienie
- 2025-01-01 Co tam u Was