eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieinternet kablowy w domuRe: internet kablowy w domu
  • Data: 2020-06-21 13:51:15
    Temat: Re: internet kablowy w domu
    Od: yabba <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 21-06-2020 o 13:38, Jarosław Sokołowski pisze:
    > yabba napisał:
    >
    >>>> Ja znam 2 przypadki, że Orange nie opłacała się naprawa kabla i wolała
    >>>> płacić karę dla Netii. Netia dostawała od Orange więcej niż musiała
    >>>> zwracać klientowi, więc nawet na tym zarabiała.
    >>>
    >>> Dlatego pytam, czy coś się zmieniło. Po prostu nie wiem, dawno już
    >>
    >> To było kilka lat temu.
    >>
    >>> nie musiałem się w tym błocie taplać. Ale zważywszy, że miesięczne
    >>> odszkodowanie (dla Netii) było na poziomie 2,5 tysiąca złotych, to
    >>> albo ktoś w tym Orange już całkiem na łeb upadł, albo warunki się
    >>
    >> Mogło się uszkodzić kilka par w kablu, a pozostałe 9xx dobrze działało.
    >
    > Przypadek raczej wydumany. Orange ma ogromne rezerwy kablowe, bo
    > z usług TPSA zrezygnowało ponad połowa abonentów. Tam gdzie w ogóle
    > dochodzi jakiś kabel, są też wolne pary. Już prędzej uwierzę w to,
    > że gdzieś do wsi szedł kabel 9xx par, ale abonentów zostało kilku.
    > Jak ktoś w końcu ukradł tą pytę, to stwierdzili, że nie opłaca się
    > kłaść nowej (puszczenie cienkiej wiąchy to by był dyshonor).
    >

    Obie sytuacje z Warszawy. Jedna to osoba prywatna, a druga to firma.
    Awarie trwały już po kilka tygodni.

    >>> zmieniły. Z punktu widzenia Netii jest to oczywiście świetny biznes,
    >>> ale nie sądzę, by mogła w jakiś sposób wpływać na opóźnienie usuwania
    >>> usterek.
    >>
    >> Netia nie opóźniała naprawy, tylko nie naciskała na Orange. W sumie
    >> to nie mieli jak naciskać oprócz kar wyższych niż koszt usługi.
    >
    > Nie naciska, ale musi zgłosić, żeby rozpocząć procedurę odszkodowawczą.
    > A dla Orange większym obciążeniem finansowym jest awaria abonenta
    > Netii, niż własnego. To pozwala wnioskować, które łącze powinno być
    > bardziej bezawaryjne. Oczywiście przy założeniu, że Orange daiała
    > racjonalne. Tylko nie wiem, czy takie założenie jest racjonalne.
    >

    yabba

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1