  • Data: 2009-02-19 05:09:38
    Temat: Re: jak długo suszyc tynki cem-wap?
    Od: Krzemo <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 19 Lut, 01:48, "tornad" <t...@v...pl> wrote:
    >  Mlody jestes w bledzie. I nie mam o to pretensji do Ciebie gdyz winie za to
    > nie wiem, nauke, nauczycieli a moze brak potrzeby rozwazan wilgotnosci w
    > temperaturach ujemnych, gdyz kazdy "glupi" wiedziec powinien, ze mrozne
    > powietrze jest suche jak pieprz.

    "Stary" to Ty jesteś w błędzie. Będę pisał prostym językiem żebyś
    zrozumiał...Upraszczając można powiedzieć że wilgotność względna to
    stopień nasycenia powietrza parą wodną. Czyli jak mamy 100% to nie da
    się więcej tej pary wodnej wcisnąć do powietrza - czyli nic nie schnie
    (bo to wymaga parowania).
    Czyli jak "młody" pisze że jest 72% wilgotności to znaczy że w tych
    warunkach mokre rzeczy słabo schną. Oczywiście jak podgrzejesz to
    powietrze to wilgotność spadnie (bo ilość bezwzględna pary wodnej się
    nie zmieni, natomiast chłonność tej pary przez powietrze wzrośnie), no
    i wtedy będzie można powiedzieć że jest suche (może nawet bardziej niż
    na Sacharze).

    > Wiedziala to nawet moja rodzona babka, ktora
    > normalnie wieszala pranie na nieogrzewanym strychu i ono schlo w ciagu jednej
    > dwu dob mimo, ze na dachu lazal snieg a mrozy byly trzaskajace.

    "Mundrość" ludowa - tak na prawdę chodzi o przeciągi i zmniejszoną
    wilgotność powietrza spowodowaną ogrzaniem go przez "dom", a nie o
    suchość powietrza na zewnątrz ...
    ;-)

    > No i to sie kupy trzyma gdyz nie wyobrazam sobie aby z jakichs powodow woda,
    > scislej para wodna w temperaturze ujemnej nie zamarzala i nie opadla.
    Wróć do szkoły i zapytaj się nauczycieli co to jest sublimacja, a
    dopiero potem posyłaj innych do szkoły...
    ;-)

    >  Twoj przyrzad wskazuje byc moze, nawet poprawnie, ale trzeba wiedziec, ze on
    > wskazuje wilgotnosc wzgledna.
    Bingo!

    > Dlaczego nie podaje sie wilgotnosci bezwzglednej zatem? Glownie dlatego, ze
    > jej wyznaczenie jest bardzo klopotliwe.
    Nie! Nie podaje jej się bo nie ma ona znaczenia praktycznego!!!!
    Bo ludzie chcą wiedzieć czy pranie będzie schło czy nie, a nie ile
    gram pary wodnej jest w powietrzu!
    ;-)

    > Zauwaz,
    > ze powietrze atmosferyczne suche, jest duzo ciezsze do wilgotnego; tak
    > powstaja te wyze i nize.
    Nie pogrążaj się!
    ;-)

    >Gdy jest niz oznacza to, ze w powietrzu jest duuuzo
    > pary
    Niż oznacza tylko tyle że jest niskie ciśnienie atmosferyczne. Nic
    poza tym.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.