eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniejak dobrać oświetlenie - skąd wiadomo że będzie wystarczająco jasno? :/Re: jak dobrać oświetlenie - skąd wiadomo że będzie wystarczająco jasno? :/
  • Data: 2011-11-29 20:38:31
    Temat: Re: jak dobrać oświetlenie - skąd wiadomo że będzie wystarczająco jasno? :/
    Od: "Zennon" <Z...@U...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "jachoska" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:4ed4e460$0$8456$65785112@news.neostrada.pl...

    > Przetestowałem sporo żarówek LED. Jedyne jakie mogę zaakceptować to takie
    > których temperatura barwy wynosi maksymalnie 3000K.
    > 6500K daje trupioblade światło. Większość ludzi których prosiłem o opinię
    > ma podobne odczucia w tej kwestii (lub są jeszcze bardziej radykalni).
    > Pozdr.
    > Krzysiek

    To jest złudzenie wzrokowe ;) Jesteśmy przyzwyczajeni, do tego, że w
    pomieszczeniach używało się najpierw świec, a potem żarówek o temperaturze
    barwowej 2800-3200 Kelvinów. Kiedy wstawisz lampę 5400-6500 K, to tak
    naprawdę jest to światło takie, jak na polu w słoneczny dzień! Czyli bardzo
    fajne światło ;) Spóbuj założyć lampy o tej barwie światła i poprzyglądaj
    się spokojnie barwom przedmiotów w pokoju. Będą prawdziwsze i bardziej
    nasycone, a nie żółto-czerwono-brązowe.

    Zennon