  • Data: 2010-06-13 11:44:03
    Temat: Re: jak obnizyć temperature na poddaszu
    Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-06-10 07:41, Rafał pisze:
    > Mam akwaria w których woda doszła juz do 28stopni.Czy zasłonięcie okien
    Czemu nie sprawdzisz na grupach akwarystycznych ?
    To corocznie walkowany temat...
    Jedna ze skuteczniesjzych metod jest chlodzenie za pomoca wentylatorkow.
    W zaleznosci od rodzaju filtracji (ja mam sumpa) uzycie dwoch
    wiatraczkow w sumpie albo pokrywie to spadek temperatury nawet o 4 stopnie.
    Wiatraczki takie jak w zasilaczach komputerowych albo wydlubiesz ze
    starego kompa albo kupisz w dowolnym sklepie elektronicznym.
    Najskuteczniejsza jest wersa z dwoma wiatraczkami pracujaca w trybie
    wyciagu goracego powietrze spod pokrywy albo jeden pchajacy drugi
    wyciagajacy.
    Dobrze jest tez ustawic programator oswietlenia zeby w szczycie goraca
    wylaczyc oswietlenie na 2-3 godziny. Roslinom nie powinnno to zaszkodzic.
    Oba sposoby to realny spadek temp o jakies 4 stopnie.
    Moze 5 jak masz sumpa (wieksza powierzchnia parowania).

    Artur Lew
    arturdotlewatgmaildotcom