    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sun, 24 Jul 2016 21:06:52 -0700 (PDT)
    Subject: Re: jak wyjąć Tarpana ze szopy
    From: "Jarek P." <j...@g...com>

    W dniu niedziela, 24 lipca 2016 23:31:45 UTC+2 użytkownik Krzysztof Garus napisał:

    > Trzeby wyprowadzić auto tak żeby dach kręgosłupa nie przetrącił.
    > Była dziura w dachu, woda się lała, i tam gdzie się lała kozły przegniły.

    Też jestem zdania, że najbezpieczniej i najprościej byłoby rozebrać daszek od góry.
    Jednakże, jeśli to nie wchodzi w grę z dość prawdopodobnych przyczyn typu "to jeszcze
    zupełnie dobry dach", "teraz już nie ma takich dachów, jak kiedyś" bądź po prostu,
    jest szansa, że gospodarz zażyczy sobie potem odbudowy tego dachu do stanu jak 40 lat
    temu, to w takiej sytuacji dach bym próbował podstemplować. Ale nie zastrzałami od
    ściany, bo to nie da żadnej możliwości podniesienia, potrzebne są normalne budowlane
    stemple i podnośnik hydrauliczny, taki jak do większego samochodu się stosuje.
    Bierzesz podnośnik, stawiasz na posadzce pod krokwią, na nim stempel tak docięty by
    wchodził na styk między krokiew a podnośnik, pompujesz. Jak podnośnik za krótki, to
    podpierasz krokiew drugim stemplem, podnośnik luzujesz i wymieniasz ten stempel z nim
    współpracującym na dłuższy.

    Przy tej robocie obowiązkowo kask na głowie, pomyślałbym też może o dodatkowej płatwi
    przywiązanej choćby linką pod krokwiami i wywieraniu nacisku poprzez tą płatew.