    From: "Tomasz O." <t...@o...eu>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: jak wykonac nadproże w istniejącej ścianie nośnej
    Date: Wed, 10 Nov 2010 11:52:31 +0100

    news:ibdojc$am4$1@news.onet.pl...

    > Nie wiem czy dobrze rozumiem. Wejście na schody jest od strony łazienki ?
    > Która część jest starą częścią budynku, a która nową ?
    > Czy nowa to pokój 2 i łazienka ?

    Dkładnie tak.

    > Moze faktycznie ściana przyległa do schodów jest tylko ścianą działową.
    > Wtedy rama pozostaje kompromisem.
    > Można też zamiast wyburzać całą ścianę pozostawić filary po 40-50cm i na
    > nich obsadzić belkę.

    To mi też zaproponowano ale ze względu na małą szerokość pokoju 1 i 2 (tylko
    po 3 m) wolałbym pozbyć się jej w całości.
    Teraz tak sobie myślę, że może zostawić po jakieś 20 cm (wyjdzie podobnie
    jak dwuteowonik i obróbka) filary i z 20 wpuścić w ściany prostopadłe do
    belki.

    > Napisz jeszcze czy ta ściana przyległa do schodów schodzi do piwnicy, czy
    > też kończy się na stropie pomiędzy piwnicą , a parterem ?

    Schodzi do podłogi w piwnicy.

    > Jeżeli schodzi do piwnicy to jakiej grubości jest ta ściana w piwnicy ?

    Tego nie wiem, bo mam do niej dostęp tylko z jednej strony.

    Tomasz