  • Data: 2010-11-10 09:28:06
    Temat: Re: jak wykonac nadproże w istniejącej ścianie nośnej
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz O." <t...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:ibdn8d$6l1$1@news.onet.pl...

    > Tak na szybko zmontowałem rzut parteru.
    > http://fotoo.pl/zdjecia/files/2010-11/7836214d.jpg
    > Wszystko by było fajnie ale niestety jedne koniec musiłby się oprzeć tylko
    > na ścianie między kuchnią a pokojem 1 i niestety nie da się je w puścić w
    > tą ścianę za daleko bo po drugiej stronie są schody a brak mi wiedzy czy
    > ta ściana jest nośna czy działowa. Ma co prawda coś koło 20 cm grubości
    > ale pod schodami jest jeszcze piwnica i obawiam się, że jej fundament nie
    > jest dużo głębiej niż sama piwnica.

    Nie wiem czy dobrze rozumiem. Wejście na schody jest od strony łazienki ?
    Która część jest starą częścią budynku, a która nową ?
    Czy nowa to pokój 2 i łazienka ?

    > Tak tak to wiem ale jak widzisz mój projektant poparł w 100% moją
    > koncepcję (koncepcję budowlańca amatora) stalowej ramy.

    Moze faktycznie ściana przyległa do schodów jest tylko ścianą działową.
    Wtedy rama pozostaje kompromisem.
    Można też zamiast wyburzać całą ścianę pozostawić filary po 40-50cm i na
    nich obsadzić belkę.
    Napisz jeszcze czy ta ściana przyległa do schodów schodzi do piwnicy, czy
    też kończy się na stropie pomiędzy piwnicą , a parterem ?
    Jeżeli schodzi do piwnicy to jakiej grubości jest ta ściana w piwnicy ?