  • Data: 2011-01-11 14:15:09
    Temat: Re: jak zakończyć wykusz pod okapem?
    Od: Shaman <s...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 11-01-2011 o 14:24:32 Bartek <bk*n@v.atonet.pl> napisał(a):

    > Dajcie sobie spokój z tymi prototypami. Pomyślcie o Waszych
    > dzieciach/wnukach, które kiedyś tę instalację będą musiały przerabiać,
    > bo Wasze DIY sterowniki się zepsują. Moim zdaniem automatyka jest super,
    > ale pod warunkiem, że można wszystko połączyć na przekaźnikach
    > bistabilnych, czyli wszędzie przewody >1,5mm2, a w rozdzielni tylko i
    > wyłącznie PLC, programowalne przekaźniki Relpol lub cokolwiek innego,
    > ale nie DIY.
    > Sam wymyśliłem sterowanie rolet na prostych płytkach z przekaźnikami w
    > puszkach. Przekaźniki kupione, płytki również, a roletami steruję
> [...]

    A w tych PLC i przekaźnikach Relpol to co niby jest jak nie DIY? Nno tak..
    tam jest DoItHimself lub DoItThemself :) W każdym razie w żaden sposób nie
    załatwia to problemu serwisowego dla przyszłych pokoleń. Przekaźniki
    bistabilne są drogie i zajmują dużo miejsca w skrzynce. Ale oczywiście
    każdy ma swoje preferencje... niektórzy wolą pielęgnować ogród... ja nie
    cierpię grzebać w ziemi, wolę zapach kalafoni :)

    Poza tym miło będzie jak wnuczek przyjdzie zapytać się dziadka o płytkę
    wykonawczą z triakami. Chętnie sam bym swojego (św. pamięci) dziadka
    zapytał o jakieś pentody czy inne lampy bo nie załapałem się wiekowo.

    --
    PZDR
    Shaman