    From: anhin <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: jak zrobić łóżko podwieszane
    Date: Mon, 21 May 2012 11:37:12 +0200

    > solidne...
    >
    > nikt ci tutaj tego nei zaprojektuje i nie przybije pieczątki.
    >
    > jak ma być mega pewna to projekt konstruktor obliczenia i już.

    byłbym za. Problem konstrukcyjnie jest trudny, i pomoc doświadczonego
    konstruktora budowlanego (choćby w formie jednorazowej konsultacji)
    byłaby bardzo wskazana. Przeważająca większość stropów nie była
    projektowana na tak przenoszone obciążenia lokalne. Kluczowy jest
    problem miejscowej wytrzymałości (strop jako całość może i przeniesie
    ciężar, ale akurat ten fragment na którym wisi łóżko, nie wytrzyma
    dynamicznych obciążeń ścinających). Lokalizacja żeber, belek czy t.p.
    jest konieczna, ale to nie jest zadanie dla laika. Może się też np.
    okazać że jedyną możliwością powieszenia łoża jest dodanie dwóch
    podciągów, solidnie opartych na ścianach, ale nie wiem, czy takie
    rozwiązanie odpowiadałoby Ci estetycznie.
    Konstrukcja samego łóżka to drobiazg, zamiast stać na 4 nogach może
    równie dobrze wisieć na 4 wieszakach, a byle łańcuchy czy nawet porządne
    liny przeniosą z zapasem ciężar łoża i zawartości. Tylko żeby miały na
    co przenieść...