  • Data: 2012-10-04 07:01:05
    Temat: Re: jaki kocioł gazowy wybrać [OT pojedynek z Krisem ;-) ]
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kris wrote:

> [...]
    > zimna woda do kibla.
    > Kanaliza- zlewozmywak, wanna, umywalka, kibel
    > Podaj cene robocizny bo materiały to myślę ze w 15 tys się spokojnie
    > zmiesci wliczając kocioł, grzejniki, kibel ze stelażem, baterie, itp.
    > Umywalke, wanne zlewozmywak juz ma więc tego nie liczymy.
    > Nigdy na tzw punkty się nie umawiałem ale tu wychodzi mi 20
    > punktów(grzejniki 6+ zlewozmywak 3(ciepła+zimna+ kanaliza), umywalka
    > 3, kibel 2, kocioł 2, wanna 3 zasobnik 1?) więc i cena 3tys zł nie
    > jest wcale taka "z drugiego końca przewodu pokarmowego".

    no i doszliśmy do konkretu...

    przy tym co podałeś to cena 3000 jest ok

    tylko skąd do diabła wzieła sie pierwsza kwota, nie moge uwierzyć że ktoś
    mógł dać tak zawyżoną cenę, a może to byłą cena wraz z remontem budowlanym.

    > Ciągle nie odpowiedziałes na moje pytanie- a skoro vat liczyłeęś 8%
    > to była to jak mniemam cena Twoja a nie sklepowa. Ciekawi mnie czy
    > tylko tak sie Tobie w pośpiechu napisało czy faktycznie sprzedajesz
    > Swoim klientom kotły dobrane "z czapy" 2 krotnie drożej jak w
    > sklepie.

    za boga... :)

    zawsze proponuje dobre ceny (bo przecież chcę sprzedać swoję usługi a na
    ryku jest konkurencja)

    zawsze dużo uwagi poświęcam potrzebom klienta i już kilka razy odwodziłem
    klienta od zakupu niepotrzebnie drogiego kotła choć miałbym na tym lepszy
    zarobek, ostatnio facet chciał MCA 25, choć mu spokojnei wystarczy zwykły
    MCR II, imho dalej sie zajedzie na uczciwości w biznesie niż na kanciarstwie
    i kombinacjach.

    Czasem mam wrażenie, że za dużo czasu poświęcam na konsultacje żeby klient
    był zadowolony.

    Niestety ale widuję sporo instalacji robionych przez indolentów, dlatego
    uważam ze w firmie powinna być przynajmniej jedna osoba na wyższym poziomie
    niż zwykły instalator. Uważam że brak wiedzy i szerszego spojrzenia to wada
    większości firm wykonawczych, większość instalatorów nie nadaję się do pracy
    samodzielnej, powinni mieć nad sobą kogoś kto sprawdzi czy to co robią jest
    sensowne i zgodne z przepisami oraz zasadami dobrego wykonawstwa.

    Mam teraz klienta który ma kocioł stałopalny podpięty bezpośrednio do
    rozległej instalacji miedziano plastikowej (otwartej) ale naczynie jest
    gdzieś na strychu podpięte daleko od kotła. Co się stanie jak nastąpi
    przegrzanie kotła i woda sie zagotuje? A tę instalacje robił niby to
    sensowny instalator. Najlepsze że zrobił to podczas remontu instalacji, po
    prostu wywalił rurę znośną idącą od kotła bu przeszkadzała w koncepcji
    (wicie wywalamy te głupie stalowe grube rury), drugi myk to bezpośrednie
    podpięcie kotła gazowego (nowoczesnego) do tej instalacji otwartej. Tak
    robią instalatorzy bez wiedzy i pojęcia. Oni robią generalnie działające
    instalację ale tyko pod warunkiem ze to są proste nieskomplikowane układy
    bez kominków z płaszczem, kotłów stałopalnych, ogrzewań podłogowych, pomp
    ciepła solarów itp... stworów.