  • Data: 2009-03-11 20:52:02
    Temat: Re: jaki piec gazowy ?
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości
    news:gp95ek$mnc$1@opal.futuro.pl...

    > Kup tani zwykły piec z jakimś rozsądnym regulatorem pogodowym i tyle.
    > TANIO KUP. 100m to żadna powierzchnia.

    Kiki ma racje, ale zalezy na co Cie stac. Kondensacyjny daje oszczednosci,
    poczytaj na temat tych kotlow to bedziesz wiedzial. To bardzo dobry
    wynalazek, ale czy jest sens montowania go do takiej powierzchni to zalezy
    od ceny zakupu. Generalnie roznica w cenie kotla powinna dac sie
    zaoszczedzic na pozniejszych nizszych rachunkach za ogrzewanie, bo z samego
    posiadania kotla kondensacyjnego nic uzytkowo dla Ciebie nie wynika. Obsluga
    i reszta mozliwosci jest dokladnie taka sama tu nie ma jakichs szczegolnych
    roznic. Osobiscie sklaniam sie ku kotlom kondensacyjnym, ale do tej
    powierzchni sens takiego zakupu moze byc powiedzmy sredni. Zakladajac
    rachunki za gaz na poziomie max 2000zl za sezon, oszczednosci z kondensacji
    na poziomie optymistycznym rzedu 10-15% daja Ci kwote na poziomie 200zl za
    sezon. Zobacz jaka jest roznica w cenie zakupu kotla z zamknieta komora
    spalania, a kondensacyjnym i policz kiedy Ci sie to zwroci. Przy wiekszych
    domach i wiekszym udziale podlogowki oszczednosici beda znacznie bardziej
    zauwazalne.

    > Nic nie da przy 100m2. Oszczędzaj, Podłogówke zawsze możesz zrobić dając
    > mieszacz. Hydraulik wie jak to zrobić. O ile na takiego trafisz haha :-)

    Powinien zrobic mieszacz od razu, bo inaczej dupcia z takiej instalacji. A
    zeby takie ustrojstwo moglo w ogole dzialac nalezy kupic taki zestaw, ktory
    umozliwia sterowanie dwoma obiegami, jeden z mieszaczem. Sam tani kociol w
    ogole mozna sobie odpuscic, bo potrzebna bedzie odpowiednia automatyka,
    pogodowa za jakies 1000zl dodatkowo.

    Pozdro.. TK