  • Data: 2009-03-11 23:45:27
    Temat: Re: jaki piec gazowy ?
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <f...@g...com> napisał w wiadomości
    news:07e52253-d770-4ac6-b22a-892d43a85bf1@j39g2000yq
    n.googlegroups.com...

    > w sumie mam do ogrzania niewiele ponad 100metrów.
    > planuję w pokojach sypialnych i salonie zrobić grzejniki ,a w
    > łazienkach,kuchni ,przedpokoju będzie podłogowe.
    > wiem ,że to może komplikować sprawę ale chyba nie tak bardzo. co w
    > takim układzie proponujecie?
    > Co takiego da mi kocioł kondensacyjny w porównaniu z innymi ? pozdr

    Kondensacyjny sprawdza się (daje wymierne oszczędności) tylko przy grzaniu
    na niższy parametr.
    Wykorzystuje on ciepło spalin, które w normalnym odlatuje kominem.
    Przy podłogówce jest raczej niska temp. wody wieć jak najbardziej.
    Przy grzejnikach aby mieć zysk na kondensacji daje się większe grzejniki
    a ogrzewa się wodę do niższej temperatury i w efekcie ogrzewamy
    pomieszczenie
    do tej samej temp.
    Coraz więcej ludzi wybiera kondensacyjne z uwagi na to że zimy
    są coraz cieplejsze (mało jest dni w których kocioł nie korzystałby z
    kondensacji)
    a gaz coraz droższy.
    Kwestię czy ci się opłaca kocioł kondensacyjny rozważ sam, bo wydatek
    jest większy a zwróci się nieprędko jeśli grzejesz tylko 100m2.

    Pzdr
    J23