  • Data: 2011-03-04 21:15:46
    Temat: Re: jakie świetlówki kompaktowe?
    Od: agent73 <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 04 Mar 2011 21:52:08 +0100, "R. P."
    <r...@w...to.wp.pl> wrote:

    >"Neonówka" to potoczna nazwa na długie świetlówki stosowane powszechnie
    >w biurach. Nie czepiaj się słówek!

    Nie, nie potoczna, tylko błędna, ponieważ to oznacza zupełnie inną
    lampę wyładowczą.

    >Rozumiem zachęcanie do "ekologicznego" życia z kompaktówkami, ale
    >dlaczego u licha zakazano produkcji starych dobrych "setek" i można je
    >dostać jedynie na allegro? Przecież do cholery jak płacę za prąd to moja
    >sprawa jak go wykorzystuję prawda? W umowie z dostawcą energii mam pewne
    >ograniczenie poboru (do którego przekroczenia mi daleko) i huk to
    >kogokolwiek powinno obchodzić jak wykorzystuję prąd za który płacę,
    >prawda? Wkurza mnie to lobby kompaktówek.

    Tutaj pełna zgoda. Lobby producentów... Na szczęście na wszystko
    znajdzie się sposób i bez żadnego problemu można kupić zwykłe setki w
    wykonaniu "specjalnym" - np. w wersji "wstrząsoospornej" ;-)
    Ja też nie znoszę sztucznych ograniczeń, dlatego kiedyś kupiłem na
    zapas całkiem sporo zwykłych, w dodatku matowych (część mlecznych)
    żarówek z przeznaczeniem do miejsc, gdzie się świeci krótko (łazienka,
    ubikacja). Starczy mi ich chyba do końca życia, a później to niech się
    dzieje co chce ;-)