  • Data: 2018-04-06 19:41:00
    Temat: Re: jakie wiertła beton/cegła?
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 6 kwietnia 2018 15:44:10 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Nie pisz głupot i nie doradzaj w tematach o których nie masz kompletnie
    > pojęcia.

    Ty za to masz pojecie o wszystkim dookoła.
    Pewnie miejsca w watku by zbrakło gdyby wszystkie Twoje sprawności wyliczyć
    Nie nainaj się tak bo żyłka peknie

    > Do normalnych prac domowych musi być SDS i młotowiertarka z udarem
    > pneumatycznym, nawet jak ściany są z gazobetonu, bo dom to nie tylko
    > ściany, ale także stropy i podłogi, a tych z gazobetonu się nie robi.

    Tia. Młot udarowy za 2tys jeszcze doradz bo może się przyda
    > Ponadto w domu trzeba także wiercić w płytkach ceramicznych, być może
    > jakimś kamieniu czy klinkierze.

    No i tu udar i sds baardzo się przydaje;)
    > Być może w betonowej kostce brukowej

    Wykładanie nią przedpokoju w blokach to taka nowa moda widać

    > choćby po to, żeby przymocować oświetlenie. Nawet w domu z gazobetonu są
    > betonowe nadproża ponad otworami okiennymi czy drzwiowymi, zazwyczaj
    > dokładnie w tych miejscach, gdzie przykręca się karnisze. Może trzeba
    > będzie przykręcić balustradę do betonowych schodów czy balkonu lub
    > drewniane nakładki na schody. Nawet bloczki komina systemowego nie są
    > wykonane z gazobetonu lecz dużo twardszego materiału.
    Może trzeba b edzie jakiś betonowy strop zburzyć i tu sds za 200pln nie da rady
    > Przyjdzie
    > zamontować jakąś wyczystkę czy choćby nawet kratkę wentylacyjną i autor
    > wątku przeklnie twoje porady.

    Autor watku porosił o rade w doborze kilku podstawowych wiierteł a Ty tu o schodach,
    kostkach betonowych i wielkiej płycie wyjeżdzasz.

    > Zarzucasz innym, że coś tam zakładają z góry, ale dokładnie to samo
    > robisz Ty.

    Może i tak ale nie proponuje zakupu sdsa komuś kto pyta o wiertła do drobnych prac
    domowych. Przeczytaj jeszcze raz o co pyta autor watku.
    Różnica jest taka, że zakup narzędzi, które poleciłem
    > sprawdzi się w każdych warunkach w każdym budynku i w każdym materiale,
    > a Twoja propozycja jest tylko i wyłącznie do płyt z karton-gipsu i
    > ewentualnie z miękkiego gazobetonu. Pomijam już fakt, że kupić wiertarkę
    > za 50zł to nie lada sztuka, a cenę 1zł za wiertło to wziąłeś już
    > kompletnie z sufitu.

    Wiertarka za 50 zł z biedronki- Einhel słuzyla mi calą budowę.
    Instalacje elektryczną sam robułem, otwornica otwory pod puszki wierciłem, później
    reszta robót, biały montaz itp i diabelstwo nie chciało sie popsuć
    Dym z niej poszedł dopiero jak przez cały dzięń jako mieszadło do kleju slużyla jak
    płytki kleilem. Pewnie by ją jeszcze naprawił ale kupiłem nową. Ta leży w garażu. Ale
    to 10 lat temu było teraz "nowsze modele" sa i pewnie 70zl kosztuja;) Sprawdż
    allegro.
    Ale to tak na marginesie bo przy budowie domu sds się oczywiście przyda do robótek w
    mieszkaniu niekoniecznnie jest niezbędny